به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قاسم قندهاری با بیان این نکته که تعداد تماشاگران سال ٩٤ بیش از ١٦٢ هزار نفر بوده، افزود: بیش از ٦ میلیارد ریال سال ٩٤ سینماهای استان فروش بلیت داشته اند.

 وی مبلغ فروش بلیت سینماهای استان در سال گذشته را ١٤ میلیارد و ٥٢٢ میلیون و ٧٠ هزار ریال اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال ٩٤ فروش بلیت بیش از ٦ میلیارد ریال بوده است.

قندهاری با بیان این نکته که سال ٩٥ سینماهای استان میزبان ٣٠٩ هزار و ٧٣٩ تماشاگر بوده، اظهار کرد: بیشترین تعداد تماشاگران سال گذشته متعلق به سینما پردیس کاپری گرگان است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: سال گذشته سینما کاپری گرگان ١٤١ هزار و ٢٤٦ تماشاگر داشته که پس از آن سینما عصر جدید گرگان با ٦٩ هزار و ٨٥٤ تماشاگر و سینماهجرت گنبد با ٤٩هزار و ١٤نفر بیشترین تماشاگر را به خود اختصاص دادند.

وی بیشترین تعداد تماشاگران سینما را در فروردین ٩٥ اعلام کرد و گفت: ٥٠ هزار و ٨٨٣ نفر در این ماه از فیلم های سینمای استان دیدن کردند.

قندهاری در ادامه به فروش بلیت نیم بهای سینما در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: برای استفاده بیشتر خانواده ها از این فضای فرهنگی به صورت مشخص در هر شهرستان یک روز بلیت نیم بها در سینما به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان استان به سینما مجهز شده، اضافه کرد: روزهای یکشنبه و سه شنبه بلیت سینمای هجرت گنبد نیم بها به فروش می رسد.

به گفته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در شهرهای گرگان و آزادشهر روز سه شنبه بلیت سینما به صورت نیم بها به فروش می رسد تا شهروندان با خانواده های خود در این فضاهای فرهنگی حاضر شده واز تماشای فیلم لذت ببرند.