به گزارش هنرآنلاین، مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: با اهتمام جمعی از دوستان ، همکاران وادارات شهرستان نیشابور مراسم نکوداشت زنده‌یاد محمد تمنانلو دوتار نواز نیشابوری  با حضور چهره های برتر موسیقی مقامی ایران و جهان برگزار شد.

غلامرضا سلامتی گفت: مرحوم محمد تمنانلو یکی از اساتید چیره  دست موسیقی مقامی نیشابور بود که  در اجرای  موسیقی مقامی خراسان مدت ٦ سال در تربت‌جام خدمت کرد.

وی خاطرنشان کرد: محمد تمنانلو معلمی دلسوز و مهندس مکانیک بود و در هنرستان‌های تربت‌جام و نیشابور شاگردان زیادی را آموزش داد و در بحث موسیقی مقامی نیز همه ساله از داوران جشنواره موسیقی نیشابور بود و به هر دو موسیقی شمال و جنوب خراسان تسلط داشت.

سلامتی یادآورشد: در ویژه مراسم "هرای عشق" نکوداشت زنده‌یاد محمد تمنانلو دوتار نواز نیشابوری به نمایندگی از موسیقی شمال خراسان، استاد محمد یگانه با پنجه‌های کم‌نظیر وگروهشان اجرای بسیار قوی و جذابی داشتتند و گروه موسیقی سپهر نیشابور به سرپرستی محسن قربانی به اجرای برنامه پرداختند؛ همچنین پوریا تمنانلو میراث‌دار هنر پدرش، به تک‌نوازی دوتار پرداخت که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر نیشابور لوح سپاس وهدایایی به رسم یاد بود به خانواده مرحوم و میهمانان اهدا شد.

مسئول هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: اهمیت برگزاری  نکوداشت بزرگان فرهنگ و هنر اصیل ایرانی  علاوه بر پاسداشت یاد بزرگان، راه را برای ورود جوانان  به این عرصه  بازکرده  و به گسترش هنر محلی و مقامی نیز کمک خواهد کرد.