به گزارش هنرآنلاین، محمدحسین مقیمی در جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با اشاره به زمینه‌سازی برگزاری هفته فرهنگی در استان تهران گفت: جامعه ما از فرهنگی غنی برخوردار است و هفته فرهنگی فرصتی برای ظهور نبوغ فرهنگی فراهم می‌کند.

وی خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان عنوان کرد: در هفته فرهنگی شرایطی فراهم کنید تا مردم به میدان بیایند و فرهنگ بومی و محلی خود را نشان دهند.

استاندار تهران با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی می‌توانند برنامه‌های مؤثری در این هفته پیش‌بینی کنند تصریح کرد: ایجاد شادابی،احیای فرهنگ سنتی و حفظ ارزش‌ها در برنامه‌های این هفته در اولویت قرار بگیرد.

مقیمی ادامه داد: در طول سال برنامه‌های ویژه فرهنگی در همه شهرستان‌ها باید مورد توجه باشد و به یک هفته اختصاص نیابد.

بیان آداب و رسوم،نوع پوشش مناطق،گویش‌های محلی و موضوعات مربوط به ورزش،کتاب و هنر از جمله محورهایی است که استاندار تهران برای توجه در هفته فرهنگی به آن‌ها تأکید کرد.

استاندار تهران در پایان با اشاره به اینکه مسئولیت برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی به عهده اداره فرهنگ و ارشاد استان است گفت: همه نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌های مردم نهاد برنامه‌های فرهنگی خود را در این هفته ارائه دهند تا هفته‌ای کاملاً فرهنگی در شهرستان‌ها داشته باشیم.