سرویس استان های هنرآنلاین: نمایشنامه "تانگوی تخم مرغ داغ" دوازدهمین نمایشنامه زنده یاد اکبر رادی است که در سال ١٣٦٣ نوشته و در سال ١٣٧٨ بازنویسی شده است و توسط گروه هنری آرنا و به هدایت سید علی خرمی خوانش خواهد شد.

خوانشگران این نمایشنامه حبیب ابراهیمی،سیده مینا سید صالحی،محمد مهدی افشین، مهسا عیسیپور، وحید دهقانی، هانیه ترکمان، محمد نوروزی، شیوا ریاستیان، سید علی خرمی، سید محمد صالح هاشمی در نقش راوی و حمیرا ناصری دستیار هدایتگر  هستند. 

در واقع داستان این نمایشنامه تقابل سنت و مدرنیته است که دارای ٩ کارکتر در قالب دو خانواده است. صاحبان خانه متشکل موسی پدر، انیس مادر ،(حسن)، حسین و محسن پسران و شکوه دختر خانواده است و مستاجر آنها آقابالا در نقش پدر، قیصر همسر آقابالا، ملیحه دختر آنها و اسی پسر خردسال این خانواده هستند.

موسی، در این نمایش تابلوی تمام عیار سنت است و رفتار دیگر اعضای خانه باب میل او پیش نمی رود. در واقع او رفتاری پدر سالارانه دارد. محسن، رفتار های او به هیچ عنوان مورد تایید پدر و همچنین مادرش نیست وهمواره با آنها در جدال است به طوری که انیس او را اجنبی صدا می کند.حسین، چند سالی است که خرج خانواده را میدهد و به چیزی جز کار و بارش فکر نمیکند او مورد علاقه و اطمینان پدر و مادرش است و تبعیض قابل توجه ای بین او و محسن از سمت آنها صورت میگیرد و همین موضوع محسن را بسیار می رنجاند.

شکوه با اینکه با رفتارهای پدر و نوع حاکمیت او در خانه مشکل دارد اما سعی میکند طوری با سیاست کارهایش را پیش ببرد  که آنها را ناراحت نکند.او نیز از این وضعیت زندگی خسته شده است .انیس، خود را قربانی رفتارهای موسی کرده و چاره ای جز تایید موسی ندارد.آقابالا، بیماری صرع دارد و با صدای بلند خروپف میکند او در روند نمایشنامه بیشتر یک فضا ساز است.

ملیحه معلم است،زیاد آرایش میکند و به خود میرسد و موسی با رفت وآمدهای او به این شکل مخالف است.او با شکوه دوست است و شکوه را به مهمانی های شبانه میبرد.در یکی از همین مهمانی ها اتفاقی برای شکوه می افتد که مسیر زندگیش را عوض میکند.قیصر، همسر آقابالاست که دل در گرو حسین دارد و این موضوع همواره در رفتارهایش مشهود است او در پایان سعی میکند به حسین نزدیک شود.آقای جلوه، خاستگار شکوه یا همان مزاحم قوزی داستان.همسر اولش مرده و یک فرزند نیز دارد.

این نمایشنامه روز چهارشنبه ١٧ آبان ماه جاری در کافه کتاب تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ساعت ١٧:٣٠ خوانش می شود.

الهه بهرامی