سرویس استان‌های هنرآنلاین: بهزاد مریدی در این باره اظهار کرد: تجلیل از خانواده شهدای قرآنی، فعالان قرآنی و برگزیدگان جشنواره های قرآنی از برنامه های ویژه در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت در استان فارس خواهند بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: این استان برای دومین بار هفته قرآن و عترت را در دی ماه سال جاری برگزار خواهد کرد و در حال حاضر فراخوان آماده شده است.

مریدی با تاکید بر اینکه هفته قرآن و عترت در این استان به ده بخش تقسیم می شود،بیان داشت: نحوه ارسال آثار داوطلبان تنها از طریق سایتی که برای این منظور به آدرس www.quranfars.com تهیه شده امکان پذیر خواهد بود .

وی ضمن اشاره به اینکه دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت از جمله برنامه های ویژه در این استان در مراسم اختتامیه است، بیان داشت: تجلیل از خانواده شهدای قرآنی ،فعالان قرآنی و برگزیدگان جشنواره های قرآنی،برگزاری کارگاههای عملی و آموزشی، کارگاههای خانواده و سبک زندگی، تکریم پیشکسوتان قرآنی و یادواره شهدای قرآنی از برنامه هایی است که در این هفته به صورت ویژه برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: بنا داریم در هفته قرآن و عترت ٢٢ برنامه اعم از جشنواره،‌ همایش، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات قرآن، محفل انس با قرآن، نمایشگاه قرآنی و عفاف و حجاب، مشاوره خانواده و غیره را برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری جشنواره های آوا و نغمات دینی در رشته های تواشیح و سرود و جشنواره مربوط به رسانه ها در دو بخش مکتوب و مجازی با محوریت قرآن و عترت خبر داد و افزود: مسابقات قرآن کریم در رشته های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل ویژه برادران، حفظ یک تا پنج جزء ویژه برادران و خواهران زیر ١٥ سال، حفظ ١٥ تا ٢٠ جزء ویژه برادران و خواهران، حفظ کل ویژه خواهران و برادران در این هفته برگزار می شود.

مریدی تصریح کرد:جشنواره‌های هفته قرآن و عترت با هدف آگاهی‌بخشی نسبت به فرامین الهی، ترغیب مردم به گرایش بیشتر به سبک زندگی اسلامی ایرانی، ایجاد رقابت سازنده بین اصحاب علم و هنر و فرهنگ، شناسایی استعدادهای بالقوه و معرفی استعدادهای بالفعل در سطح ملی و بین‌المللی، تولید آثار خلاقانه و جذب هنرمندان به فعالیت‌های قرآنی، فعالیت اقتصاد هنر دینی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ هنر قرآنی و فعال کردن مؤسسات مردمی و دینی در استان‌ها برگزار می‌شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه ۷ شهرستان استان فارس میزبان جشنواره‌های این هفته هستند، شهرستان‌های شیراز، مرودشت، خرم‌بید، ارسنجان، رستم، جهرم و آباده را به عنوان میزبانان این جشنواره‌ها معرفی کرد.جشنواره هنرهای نمایشی در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و تعزیه در جهرم، جشنواره آوا و نغمات دینی در دو بخش سرود و تواشیح در شهرستان آباده، جشنواره داستان کوتاه و فیلم‌نامه نویسی در شهرستان خرم بید، جشنواره شعر قرآن و عترت به میزبانی شهرستان رستم، جشنواره هنرهای تجسمی در سه رشته نقاشی، خوشنویسی و نقاشی خط به میزبانی مرودشت، جشنواره صنایع دستی در دو رشته تذهیب و صنایع چوبی به میزبانی ارسنجان و جشنواره‌های فیلم و عکس رسانه‌های مکتوب و مجازی، پایان‌نامه و مقاله‌نویسی و مسابقات حفظ و تلاوت به میزبانی شیراز برگزار خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در خاتمه بیان کرد:زمان برپایی دومین هفته قرآن و عترت فارس را هفته اول دی‌ماه امسال اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره‌های مذکور تا ۱۵ آذرماه مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره‌ها ارسال کنند.

الهه بهرامی