به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، برنامه هفت سوی هنر یک برنامه چالشی در حوزه فرهنگی است که به بررسی و تحلیل تولیدات هنری و مسائل و مشکلات موجود در این زمینه می‌پردازد. این برنامه که به طراح، تهیه کننده و کارگردان آن بیژن قدوسی است مهرماه امسال در شبکه اصفهان به روی آنتن می‌رود.

بیژن قدوسی در رابطه با ایده و طراحی "هفت سوی هنر" گفت: در هنر هفتگانه در شهر اصفهان تولیدات فراوانی حاصل می‌شود، از معماری گرفته تا تولیدات سینما، تئاتر، موسیقی، ادبیات و ..  تنوع آن با توجه به پیدایش هنرهای نو ظهور از تلفیق هنرهای دیگر پایانی ندارد.

وی ادامه داد: شرایط را ملزم به آن دیدیم تا فضایی را ایجاد کنیم که در آن تولیدات هنری تحلیل و نقد و بررسی شوند. ماهیت این برنامه مانند برنامه 90 است؛ قرار نیست با کسی دشمنی داشته باشیم، بلکه می‌خواهیم راه‌هایی بهتر برای تولید با کیفیت‌تر و بیشتر را بررسی کنیم.

این کارگردان با اشاره به محتوای برنامه گفت: در این برنامه سعی داریم تا جوانان نخبه، نام آوران، اصفهانی‌هایی که به هر دلیلی از این شهر مهاجرت کرده‌اند و در شهرهای دیر موفق عمل کرده‌اند و یا حتی ایرانیان اصفهانی الاصلی که در خارج از کشور موفق ظاهر شدند را معرفی و تقدیر کنیم.

وی افزود: از روزی که جای خالی این برنامه در شبکه اصفهان احساس و برنامه ساخت آن مصوب شد، کسانی به من معرفی شده‌اند که در خارج از کشور آثارشان در چندین فستیوال شرکت کرده و موفق بوده است اما نام آنها در اصفهان کمتر و شاید اصلا شنیده نشده است، این افراد باید معرفی شوند.

کارگردان برنامه "هفت سوی هنر" با اشاره به روند اجرای این برنامه، گفت: این برنامه با هفته‌ای دو برنامه به صورت تولیدی مصوب شده است اما در ابتدا با هفته‌ای یک برنامه در یک فصل سیزده قسمتی آغار خواهد شد. در حال حاضر برنامه مانند یک مجله و با ایجاد سرویس‌های مختلف و تعیین دبیران سرویس مربوط به هر رشته به صورت تخصصی دنبال می‌شود.

این برنامه که مجری طرح آن نیز موسسه سینمایی نمای باز سپاهان است، به سردبیری بیژن قدوسی و همایون بلند بخت در بخش‌های سینمایی، تئاتر، موسیقی، معماری، هنرهای تجسمی، ادبیات و شعر، صنایع دستی در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی اجرایی خواهد شد.