به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل یعقوبی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس اداره کل اظهار داشت: مساله امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین(علیه السلام) را بازگو می‌کند و در هفته دفاع مقدس باید به این امر توجه نشان داد.

فرمانده پایگاه بسیج شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری استان اصفهان در هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های داخلی دستگاه‌های فرهنگی استان اصفهان شامل تجلیل از اساتید و هنرمندان انقلابی، برگزاری یادواره شهدا، روایتگری در اماکن مختلف، اجرای تئاترهای خیابانی و ... است.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: روز دوشنبه عطر افشانی مزار شهدای ارامنه اصفهان باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود و روز سه‌شنبه ٤ مهرماه آیین نواختن زنگ دفاع مقدس و همایش "هنر انقلاب اسلامی" با حضور هنرمندان انقلابی و پیشکسوتان استان در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فیلم و عکس دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی استاد فرشچیان ،گفت: برگزاری مسابقه عکاسی با موبایل با موضوع دفاع مقدس و محرم، برگزاری یادواره شهدا در تعدادی از کانون‌های فرهنگی هنری، برگزاری سمینار "سبک زندگی شهدا" در دانشگاه آزاد خوراسگان، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی دانش آموزان استان و برگزاری آیین تجدید میثاق هنرمندان با آرمان‌های شهدا از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده پایگاه بسیج شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه نقاشی، مسابقات داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی و اجرای نقاشی دیواری در ٦٠ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان از جمله اقدامات فرهنگی استان اصفهان در هفته دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: آماده‌سازی کتاب "سیره دریادلان" و چاپ آن در هفته دفاع مقدس توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و آماده‌سازی سیر نمایشگاهی برای استفاده در فضاهای عمومی نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس در استان اصفهان است.