به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، این رقابت‌ها با هدف ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی و تقویت و معرفی استعدادهای بومی در عرصه نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود.

این مسابقه با هدف معرفی استعدادهای بومی در حوزه نمایشنامه نویسی و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار، تلاش در جهت گسترش ادبیات نمایشی با هویت ایرانی، اسلامی، ایجاد بستری مناسب در جهت تقویت ایده‌های نو و ایجاد انگیزه و رغبت برای نویسندگان جوان بومی برگزار می‌شود.

این جشنواره قرار است در موضوعات آزاد، اقتصاد مقاومتی(تولید و اشتغال)، ایثار و شهادت و فرهنگ رضوی، مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت مبانی و عوامل فرهنگی در کاهش آن (پیشگیری و درمان اعتیاد و کاهش طلاق)، تحکیم بنیان خانواده و معرفی سبک زندگی ایرانی، اسلامی، توجه به مناطق بی‌دفاع شهری و حاشیه‌‌های شهرها، همدلی و نزدیکی اقوام مختلف در استان و افزایش نشاط و امید و بالا بردن سرمایه اجتماعی برگزار شود.

شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید توجه داشته باشند با توجه به محورهای جشنواره، صرفا نمایشنامه‌هایی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت که در هیچ جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی و صحنه‌ای شرکت نداشته باشند و لزوما آثار ارائه شده باید توسط نویسندگان بومی نگارش شده باشد. البته این آثار می‌تواند به صورت اقتباسی باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار دهم شهریور ماه سال 96 خواهد بود.

همچنین شرکت‌کنندگان باید در نظر داشته باشند دبیرخانه در چارچوب قوانین جشنواره در تایید یا رد اثر مجاز بوده، آثاری که بعد از تاریخ مقرر به دبیرخانه می‌رسد در داوری قرار نمی‌گیرد، دبیرخانه از بین آثار منتخب برای استفاده و چاپ بخشی از متون یا تمام آن مختار بوده و نتایج مسابقه نمایشنامه‌نویسی در آیین پایانی جشنواره تئاتر استانی اعلام می‌شود.

به آثار برگزیده در آئین اختتامیه جشنواره، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت و امتیاز این نمایشنامه‌ها به انجمن هنرهای نمایشی جهت هرگونه بهره‌برداری واگذار می‌ شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید فرم درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل و سه نسخه تایپ شده از نمایشنامه به همراه فایل آن در محیط واژه‌پرداز  wordبر روی لوح فشرده CD آماده کنند.

آدرس و تلفن دبیرخانه این جشنواره واقع در مشهد، بوستان ملت، مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی است.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر متقاضیان می‌توانند با شماره تماس 36275276 ارتباط برقرار کنند.