به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مهدی شفیعی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اظهار داشت: چهره‌های هنری ارزشمندی در این دوره از جشنواره شهروند شرکت کردند.

وی حضور داوران برجسته را نشان از پیشرفت تئاتر شهروند لاهیجان بیان کرد و خاطرنشان کرد: ایجاد آموزشگاه تخصصی تئاتر در شهر لاهیجان گام خوبی در راستای پیشرفت تئاتر در این شهر است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که یکی از ظرفیت های شهر لاهیجان، تماشاگران آن هستند که با صبر پای نمایش می نشینند و با آرامش با هنرمندان همراهی می کنند، افزود: مردم لاهیجان درک بالایی از زمینه‌های فرهنگی و هنری دارند.

شفیعی با تاکید بر اینکه شهر لاهیجان ظرفیت بالایی برای اجرای تئاتر دارد، ابراز داشت: برگزاری تئاتر در لاهیجان نباید تنها به یک جشنواره ختم شود و لاهیجان این شایستگی را دارد که در طول تمام فصول سال، در خیابان های آن تئاتر اجرا شود و این آثار ارزشمند برای مردم گیلان نیز به نمایش در آید.

وی اظهار داشت: همچنین باید سالن پلاتو برای تمرین تئاتر در این شهر ایجاد ‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: شهرداری لاهیجان، شورای فرهیخته این شهر، بهمن صادق حسنی از هنرمندان این شهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از ظرفیت های ارزشمند این شهر به شمار می روند که با همت آنها، این چنین رویدادهای بزرگ فرهنگی در این شهر قابلیت اجرایی پیدا می کند.

وی حضور هنرمندانی مانند پیام دهکردی به عنوان یکی از بازیگران درجه یک و تاثیرگذار سینمای کشور و تاسیس آموزشگاه هنری در لاهیجان را مصداق تمرکز زدایی از پایتخت و فرهنگ بالای مردم این شهر دانست.

شفیعی یادآور شد: از مهمترین ویژگی های جشنواره تئاتر لاهیجان این است که شهرداری لاهیجان براساس تکلیف به آن نپرداخته بلکه بر اساس ضرورتی فرهنگی دنبال اجرای این جشنواره بوده است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور افزود: حلقه های بهم پیوسته ای در شهر لاهیجان وجود دارد که موجب شد طی هشت سال پیاپی این جشنواره، هر سال نسبت به سال قبل با شکوه تر برگزار شود و امیدوارم در آینده اختلاف سلیقه ها باعث کاهش کیفیت اجرای جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نشود.

در پایان این مراسم براساس آرای هیات داوران، به آثار برگزیده، جوایز و لوح تقدیر اهدا شد.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند از بیست و پنجم مردادماه جاری در شهر لاهیجان آغاز و روز یکشنبه، مراسم اختتامیه آن برگزار شد.

قطب الدین صادقی، نادر برهانی مرند و کوروش زارعی به عنوان داوران این دوره از جشنواره فعالیت داشتند.

٣١٠ اثر از ٢٥ استان کشور به دبیرخانه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان راه یافت که در بررسی نهایی، ٢٠ اثر نمایشی با ٢٤٠ اجرا طی سه روز از ١٢ استان کشور در هشت نقطه شهر لاهیجان اجرا شد.