به گزارش هنرآنلاین محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد در خصوص اولویت‌های عمرانی این معاونت به مهر گفت: در معاونت هنری، تعداد ساختمان‌هایی که عمر بالای ۵۰ سال دارند، زیاد است از تئاترشهر و سنگلج بگیرید تا موزه موسیقی که نگهداری همه اینها پرهزینه است و از طرف دیگر اینها ساختمان‌های میراث فرهنگی نیز محسوب می‌شوند. موزه هنرهای معاصر تهران خدا را شکر از این جهت از بقیه ساختمان‌ها، سرحال‌تر و سرپا تر است و به همین دلیل اولویت ما الان ساختمان‌های دیگری است که باید برای آنها کارهای عاجل انجام شود.

سالاری همچنین عنوان کرد: ساختمان تئاترشهر به زودی تعمیراتش آغاز می‌شود و تالار سنگلج و هنر نیز در اولویت‌های بعدی ترمیم قرار دارند که بر حسب وظیفه، در به روز کردن و تعمیر آنها اقدام می‌کنیم.

وی درباره ناقص ماندن بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران و اینکه چه کسی یا بخشی از وزارتخانه در تمام نشدن روند بازسازی مقصر هستند، توضیح داد: نمی‌دانم نبود سیستم اطفای حریق در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را از چه منبع و سندی اعلام می‌کنید چون فکر می‌کنم این‌طور نباشد اما حالا که شما می‌فرمایید مجدداً بررسی خواهم کرد. نکته بعدی این است که در بخش‌هایی از موزه، سیستم اطفای حریق باید اصلاح شود. اما اینکه کارهای عمرانی موزه کامل انجام شده یا خیر باید بگویم بخش‌هایی از کارهای عمرانی موزه هنرهای معاصر تهران مانده است که امیدوارم بتوانیم به تدریج با بودجه‌هایی که تخصیص پیدا می‌کند، به انجام برسد برای مثال سال گذشته موکت‌ها تغییر کرد و تغییراتی در هواساز و شیشه‌ها صورت گرفت.

سالاری افزود: همان‌طور که اطلاع دارید بودجه‌ها به صورت یک‌جا اختصاص نمی‌یابد به همین دلیل به محض اینکه بودجه‌ای به دست ما برسد نواقص موزه هنرهای معاصر تهران را رفع خواهیم کرد.

معاون هنری ارشاد همچنین با اشاره به مدیریت همزمان محمد خراسانی‌زاده بر موزه هنرهای معاصر تهران و مرکز هنرهای تجسمی، افزود: برنامه‌های موزه هنرهای معاصر تهران با حضور محمد خراسانی‌زاده به صورت روتین در حال انجام است.

وی درباره رعایت نکردن استانداردهای موزه‌ای برای تغییرات در بازسازی که منجر به تغییرات مجددی چون تعویض موکت و پنجره گالری‌ها شد، نیز گفت: به دلیل اینکه آن زمانی که بازسازی صورت گرفت، من مسئول نبودم در جریان جزئیات کار نیستم اما زحماتی کشیده شده است و برای اینکه آن زحمات تکمیل شود، از جایی به بعد منابع مالی کفاف نداده یا شاید آن برآورد اولیه که برای مسائل مالی دادند کمتر بوده و در اجرا به مشکل برخورده‌اند که آن پول تمام شده و تخصیص جدیدی اتفاق نیفتاده است! چون ریز ماجرا و جزئیات کار را نمی‌دانم، نمی‌خواهم چیزی بگویم که شایسته نباشد.

سالاری تصریح کرد: تلاش ما این است که شرایط موزه هنرهای معاصر تهران، روز به روز بهتر شود چون بنای موزه بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و نیاز به بازسازی داشته است.