خبرگزاری هنرآنلاین: بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه انگلیس صادر شد، بیش از آنکه پیامی سیاسی داشته باشد، یک پیام فرهنگی داشت. حضور چهره‌هایی چون شهردار تهران و وزیر ارشاد در لیست تحریم‌ها، اتفاقی در راستای تهاجم فرهنگی و شناختی‌ای است که غرب سالهاست علیه ما کلید زده است.

مهم‌ترین هدفی که این کشور و متحدانش را در تحریم این افراد و نهادها متفق‌القول کرده، از میان برداشتن یک مانع جدی از مسیر نفوذ فرهنگی است. با تحریم این افراد و نهادها قطعا غرب و مطیعانش راه هموارتری برای تهاجم شناختی هر چه بیشتر علیه کشورمان خواهند داشت. محمد لسانی مدرس و فعال حوزه سواد رسانه و جنگ شناختی در این باره به «هنرآنلاین» گفت: اینکه در موج جدید تحریم‌ها هم چندین خبرگزاری و هم چندین مسئول فرهنگی به چشم می‌خورند، ریشه در این موضوع دارد که حوزه فرهنگ و رسانه در مرکز توجه است. جنگ شناختی‌ای که دشمن علیه کشورمان به راه انداخته، با همین ابزار فرهنگ و رسانه در ارتباط است و گستردگی رسانه‌های ما، به مثابه یک سد دفاعی در مقابل بیگانه ظاهر می‌شود.

وی ادامه داد: کسانیکه در حمایت از این سد دفاعی، در قامت مدافعان ارزش‌هایمان ظاهر شدند، عملا سیبل شدند و هدف قرار گرفتند.

لسانی همچنین خاطرنشان کرد: همه این اقدامات، نشان دهنده این است که تداوم سیاست‌های فرهنگی نهادها می‌تواند در آینده حتی موثرتر و قوی‌تر از قبل به پیش برود.

گفتنی است وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه طی بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای حقوق بشری اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را در هماهنگی با سایر متحدانش، علیه ایران وضع کرده است. در این بیانیه با اشاره به سالگرد اغتشاشات پارسال آمده است: انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم های هماهنگ شده ای را علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند.طبق این بیانیه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا از جمله کسانی هستند که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.