به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در این دیدار پس از شنیدن نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان تشکل‌های مطبوعاتی به فعالیت‌ها و اقدامات وزارت فرهنگ برای رفع چالش‌های صنفی و حقوقی مطبوعات و اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: مجموعه وزارت فرهنگ در راستای تعامل با اهالی رسانه، از پیشنهادات راهگشا در زمینه ارتقای جایگاه مطبوعات و رسانه حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد. 

اسماعیلی با یادآوری اقدامات معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ در جهت تقویت اقتصاد مطبوعات و امنیت شغلی اهالی رسانه گفت: تصمیمات اتخاذ شده در زمینه ارائه آگهی‌های دولتی به مطبوعات، پرداخت یارانه حمایتی و گسترش چتر حمایتی صندوق اعتباری هنر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نمونه‌ای از این‌گونه اقدامات است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحقق گام چهارم نهضت اسلامی مردم ایران، شکل‌گیری جامعه اسلامی، از اهداف متعالی دولت مردمی است، گفت: از آنجایی که نظام مطلوب فرهنگی در بطن سیاست‌گذاری اجرایی کشور جاری نشده است براین‌اساس جریان رسانه‌ای باید برای تقویت انگاره‌های فرهنگی برخاسته از مطالبات مردم ایران، بسیج شوند.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ امسال پنج گزاره فرهنگی برگرفته از سیاست‌گذاری کلان و آسیب‌شناسی فرهنگ عمومی که در سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی هم مورد تاکید بود را به نهادهای تاثیرگذار در عرصه فرهنگ ابلاغ کرده، و پایش‌های فصلی برای میزان تاثیرگذاری اقدامات پیش‌بینی کرده است. 

وزیر فرهنگ در پایان با بیان این که تنظیم‌گری در عرصه رسانه در تقابل با آزادی اندیشه نیست، تاکید کرد: آزادی اندیشه را دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانیم و از گفت‌وگوهای اقناعی با اهالی رسانه عمیقاً استقبال خواهیم کرد.