به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، آرش دادگر طراح و کارگردان نمایش "هملت" بعد از پایان اجرای نمایش خطاب به تماشاگران گفت: ما حاصل سرزمینی هستیم که در طول تاریخ مورد تجاوز دشمنانش بوده و این مرگ همواره توسط این دشمنان حس شده است.

وی ادامه داد: اما امروز  متاسفانه شاهد شنیدن خبر ناگواری هستیم. گروه اجرایی نمایش "کوانتوم" هم امشب با بازماندگان حادثه تلخ و تاسف بار معدن زغال سنگ آزاد شهر استان گلستان به سوگ کارگران شریف و عزیز جان باخته این حادثه می‌نشیند و با یک دقیقه سکوت اجرای خود را به این عزیزان تقدیم می‌کند.

دادگر پس از خاموشی یک دقیقه‌ای تالار اصلی و سکوت تماشاگران بیان کرد: می‌بینید که همه ما در یک دقیقه چه لحظات سخت و طاقت فرسایی را در این سکوت و تاریکی مطلق گذراندیم و حالا شما فکر کنید که دو روز در زیرزمین بودن ، در تاریکی مطلق چه حال و هوایی می‌تواند داشته باشد؟ امیدوارم روح این عزیزان قرین رحمت الهی باشد.

میزبانی تئاتر شهر از آثار نمایشی بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی

پلاتو اجرا  و تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر از روز شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه میزبان آثار به صحنه رفته در بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران خواهد بود.

تعدادی از آثار نمایشی به صحنه رفته در بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی از روز شنبه 16 تا پایان روز جمعه 22 اردیبهشت در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

طبق تازه‌ترین برنامه ارائه شده از سوی دبیرخانه بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی از ساعت 9 تا 21 روز شنبه 16  تا یکشنبه 17 اردیبهشت "کارگاه تمرین اجرا"  در پلاتو اجرا برگزار می شود.

از روز دوشنبه 18 تا چهارشنبه 20 اردیبشهت هم ساعت 15 و 17 به ترتیب نمایش های "رویای کولی آشفته" به کارگردانی امین محمدی در یک روز و "پاریس آبی/سفید/ قرمز" به کارگردانی سروش طاهری طی دو روز در پلاتو اجرا به صحنه می روند. این در حالی است که روز پنجشنبه 21 اردیبهشت در همین تالار "کارگاه تمرین اجرا" برگزار می شود. اجرای کارگاهی "ولمینسکی" از کشور لهستان نیز روز جمعه 22 اردیبهشت در پلاتو اجرا تئاتر شهر میزبان علاقه مندان خواهد بود.

تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر نیز از ساعت 13 تا 16:30 روز جمعه 22 اردیبهشت نیز میزبانی بخش سمینارهای پژوهشی بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران را به عهده گرفته است.

در این بخش به ترتیب مقالات "مطالعه تحلیلی- تطبیقی نقش آموزش دانشگاهی تئاتردر پیشبرد تئاتر شهرستان های کرمان، تبریز و اراک" با سخنرانی سام ایزدی خالق آبادی، "نوشتار زنانه در نمایش های شادی آور زنان" با سخنرانی سپیده شمس، "ایده دراماتورژی فلسفی: صورت هرمنوتیکی مفهوم امر تراژیک نزد نیچه" با سخنرانی سعید نیکو رزم، " ساز و کار پنجره ای کانونی شدگی در واسازی روایت نمایش هملت" با سخنرانی احسان آجرلو، " بررسی کمی آثار ترجمه شده و تالیفی درباره نظریه  تئاتر برشت در ایران" با سخنرانی سمانه زارع پور، " بررسی سنت و مدرنیته در پایان نامه های سال های 43 تا 57  دانشجویان مقطع کارشناسی رشته نمایش تهران " با سخنرانی رضا نادری، " دولت، دانشگاه، تئاتر خصوصی" با سخنرانی سجاد یاری در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر ارائه می‌شود.

نمایش "بی پدر" از 17 تا 22  اردیبهشت دو اجرایی می‌شود

نمایش "بی پدر" به کارگردانی سید محمد مساوات طی هفته جاری به دلیل استقبال تماشاگران در دو نوبت به صحنه می رود.

نمایش "بی پدر" به طراحی وکارگردانی سید محمد مساوات که این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته از روز یکشنبه 17 تا روز جمعه 22 اردیبهشت  در دونوبت ساعت های 17:30 و 20   به صحنه می رود. 

این نمایش با بازی حسین منفرد، ابراهیم نائیج، علی حسین زاده، میلاد آریافر، علیرضا گلدهی، کوروش شاهونه در تالار قشقایی  مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

علاقه‌مندان و تماشاگران می توانند برای آگاهی از تازه ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com  مراجعه کنند.