گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «فقط یک ساعت آرامش» نوشته سمیرا روشنی و کار رضا بهدادنیا از 20 بهمن ساعت 21 با بازی محمدعلی سلیمان‌تاش، دلیار رسائل، بهادر ‌خسرو‌جردی، فردین رحمانپور، شقایق ‌زارعی، نسیم ‌حقیقت و امیرحسین ‌آقایی در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است.

رضا بهدادنیا در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «فقط یک ساعت آرامش» گفت: از آنجا که در نظر داشتم نمایشی ایرانی را روی صحنه آورم، سمیرا روشنی با نگاهی به نمایشنامه «یک ساعت آرامش» نوشته فلوریان زلر آن را نوشت.

او درباره موضوع و مضمون «فقط یک ساعت آرامش» عنوان کرد: در این نمایش با مضمون کارما یا اصطلاح مذهبی آن تقاص، در اصل روزگار ما به نوعی به تصویر کشیده می‌شود. در سخت‌ترین شرایط زندگی برخی آدم‌ها تنها به فکر رفاه خود هستند و در نهایت اتفاقات ناخوشایندی در زندگی‌شان پدیدار می‌شود که همان تقاص کارمایی است که در اثر دروغ، خیانت و اعمال ناشایست‌شان به آن‌ها بازگشت دارد. شخصیت اول این نمایش (هوشنگ) دنبال آن‌ چیزی است که خودش دوست دارد اما به دلیل تقاصی که باید پس دهد به آن آرامش نمی‌رسد.

بهدادنیا ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های این نمایش حدود 20 جلسه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی آن یادآور شد: سبک اجرایی این نمایش کاملاً رئالیستی و کمدی تلخ است و اتفاقات در دهه 60 و اواخر جنگ تحمیلی می‌گذرد که دستگاه ویدئو ممنوع بود و موقعیت‌هایی با شوخی و طنز در نمایش ایجاد شده است.

او درباره ویژگی‌های «فقط یک ساعت آرامش» اظهار کرد: این نمایش مخاطب را به چالش می‌کشد و با عاقبت برخی صفات ناپسند چون دروغ که منجر به ازهم پاشیدگی زندگی خودشان یا اطرافیانشان شده، به صورت کمدی موقعیت روبرو می‌شوند.

رضا بهدادنیا در پایان صحبت‌هایش گفت: من و همکارانم در دورانی که حال و هوای مردم چندان خوب نیست، به سهم خود سعی کردیم با این نمایش حال دلشان را بهتر کنیم و یک ساعت آرامش به آن‌ها هدیه دهیم. در نظر داریم دو نمایش کمدی دیگر را هم روی صحنه ببریم. اکنون تبلیغات نمایش با توجه به نبود فضای مجازی که تنها راه اطلاع‌رسانی آثار نمایشی بود، زبان به زبان انجام می‌شود و مسئولان باید هر چه زودتر تمهیدی بیندیشند تا این خلاء را به شکلی دیگر جبران کنند تا زحمت‌های هنرمندان بی‌نتیجه نماند.

در خلاصه داستان «فقط یک ساعت آرامش» آمده است: هوشنگ بعد از مدت‌ها فیلمی پیدا می‌کند که مورد علاقه‌اش است. به محض اینکه فیلم را می‌خواهد تماشا کند اتفاقاتی در زندگی‌اش رخ می‌دهد. علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سامانه تیوال تهیه کنند.