گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «موشمرگی» نوشته و کار مهدی ‌محبعلی ‌(سهاب) از ششم بهمن ساعت 19:10 در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و محمدرضا ‌حسن‌‌زاده، سحر ‌گلشیرازی، شقایق عزیزی، نوشین ‌طیاری، فرانک ظاهری، مه‌نیا قاسمی، مهدی ‌طایفه‌‌عباسی و آتنا ‌دولت‌‌آبادی در این نمایش بازی می‌کنند.

مهدی محبعلی در گفت‌وگو با هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه «موشمرگی» روایتی روان‌شناختی و غیر واقعی از یک جنایت واقعی و وحشتناک‌ معاصر است، گفت: داستان نمایش بر اساس یک اتفاق واقعی در سال ۲۰۰۸ در کشور اتریش است که سرتیتر رسانه‌های دنیا شد و طی آن پدری به مدت 24 سال دخترش را در زیرزمین خانه محبوس کرده و او را تحت آزار و اذیت قرار داده و هفت بچه نیز به دنیا آورده است.

او در ادامه افزود: به عنوان گروه نمایشی که پیشتر نیز کارمان متمرکز بر نمایش خشونت است، این اتفاق خشونت‌آمیز علیه زنان که جهانشمول است و در وجود برخی نهادینه شده، برای من جذابیت دراماتیک داشت و تصمیم گرفتم نمایشنامه‌ای با این موضوع بنویسم تا جامعه نسبت به آن حساس شود.

این نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش از تابستان آغاز شده، درباره سبک و فضای اجرایی «موشمرگی» اظهار کرد: سعی‌ کردیم با توجه به سالن شماره سه پردیس شهرزاد که دارای محدودیت زمانی است، تمرکزمان را در اجرا بر ریتم و ضرباهنگ بالا و ایجاد فضاهای فانتزی بگذاریم و از رئالیسم افراطی که این روزها معضلی در تئاتر ایران شده فرار کنیم تا مخاطب خسته نشود و حرفمان را نیز به درستی منتقل کنیم. از این رو شخصیت‌ها را به موجوداتی فراانسانی که دنیای عجیب و غریبی دارند تبدیل کرده و بر تلخی‌های نمایش تمرکز نکرده‌ایم.

او همچنین افزود: طراحی صحنه نمایش در مینیمال‌ترین حالت ممکن است که می‌تواند ضعف یا قدرت این کار باشد. گریم شخصیت‌ها سنگین است و موسیقیِ حرکت، هارمونی تند و سریعی را ایجاد می‌کند. بازیگران نمایش از هنرمندان حرفه‌ای تئاتر هستند که چهره تصویری ندارند اما خوشبختانه استقبال خوبی از نمایش شده که نشان‌ می‌دهد تئاتر بدون چهره نیز موفق است.

در خلاصه داستان نمایش «موشمرگی» آمده است: به عنوان یک موش تصمیم گرفتن بسیار اهمیت دارد. گربه، تله‌ها و زیرزمین و تاریکی مهم‌ترین مشکلات شما نیستند وقتی خودتان تصمیمی برای رفتن ندارید.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سامانه تیوال تهیه کنند.