گروه تئاتر هنرآنلاین: مرتضی نجفی که جایزه بازیگری مرد را برای نمایش «جیغ» بخش رادیوتئاتر دریافت کرده است، حالا در بخش نمایش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر حضور یافته است. «شاید باران شدی» روز ‌شنبه هشتم بهمن در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو روی صحنه خواهد رفت. به همین بهانه با این کارگردان گفت‌وگویی کوتاه داشتیم.

مرتضی نجفی در مورد داستان این نمایش گفت: نمایش روایت بزنگاه زندگی سی‌ساله ریحانه است وقتی‌که نامه‌ای به دست او می‌رسد و در آن عکسی از یک خلبان در کنار هواپیماست و پشت عکس هم نوشته شده تقدیم به کسی که بیشتر از همیشه دوستش دارم؛ حالا زندگی ریحانه با این نامه وارد برهه‌ای تازه و سرنوشت‌ساز می‌شود.

این کارگردان خرمشهری تئاتر را دفتری برای اعتراض به نیت سازندگی امور و زمینه‌ساز اصلاح جامعه نامید و توضیح داد: تئاتر همیشه تأثیر خودش را دارد و در تمام تئاترهای دنیا به‌نوعی نقد اجتماعی مطرح می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: مسئولان باید بیشتر به تئاتر اهمیت بدهند و به این هنر توجه کنند زیرا این توجه و دروسی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، به غنی‌تر شدن تئاتر کمک می‌کند.

کارگردان نمایش «شاید باران شدی» جشنواره تئاتر فجر را انگیزه‌ای برای تولید آثار جدید دانست و گفت: حس رقابت در جشنواره، اجرای عمومی آثار و حضور مردم برای تماشای نمایش بسیار دل‌نشین و لذت‌بخش است.

او همچنین افزود: جشنواره‌ها به‌ویژه جشنواره‌ فجر در رونق و رشد تئاتر نقش و تأثیر به‌سزایی داشتند و همچنان فرصتی برای بروز ایده‌های جدید هستند.

این کارگردان حاضر در چهل و یکمین دوره از جشنواره تئاتر فجر را خاص‌ترین دوره دانست و توضیح داد: این دوره به دلیل حضور هنرمندان و چهره‌های جوان و برگزاری جشنواره منطقه‌ای و حضور برگزیدگانش با دوره‌های قبل متفاوت‌تر است و به‌نوعی چکیده و منتخب عرصه هنرهای نمایشی ایران است.

شیما برناس، حسن یاوری، امیرمحمد خوشنواز، نکیسا ناپلئونی، کیوان حبیبی، عمار رسولی، محمدمهدی شهرتی، سجاد کریمی، حسین علی‌جانی بازیگران نمایش «شاید باران شدی» هستند.

نویسنده (شهرام کرمی)، مرتضی نجفی (کارگردان و طراح صحنه)، امیرمحمد خوشنواز (دستیار کارگردان)، معصومه جلیلوند (طراح لباس)، امیر امیدی‌راد (طراح نور)، نکیسا ناپلئونی (طراح پوستر و بروشور)، فرامرز نصیری (آهنگساز) از دیگر عوامل این نمایش صحنه‌ای هستند.

چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است.