گروه تئاتر هنرآنلایننمایش «پرواز بر بال‌های سوخته» نوشته مهدی اکبری و کار محمد ستوده از ۱۱ دی‌ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر با بازی رسول حق‌شناس، محمدمهدی پازوکی، سمیه کیادربندسری، محمد ستوده، مهدی ‌توکلی‌‌نیا، طراوت طیبی، سیدعلی حسینی‌نژاد، هدیه فدایی، یوسف امانپور، علی‌اصغر حق‌شناس، الهه تبریزی، زینب داوودی، تینا حاجی‌آبادی، فاطمه حضوری، کیانا حق‌شناس و پویان جمشیدی اجرا می‌شود.

محمد ستوده در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «پرواز بر بال‌های سوخته» گفت: چند ماه پیش از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری حدود ۱۰ نمایشنامه برای اجرا معرفی شد و من این نمایشنامه را انتخاب کردم. نمایش ابتدا در جشنواره تئاتر استان تهران اجرا و موفق به دریافت جوایزی شد و قرار است در جشنواره منطقه‌ای و جشنواره ملی تئاتر ایثار به صحنه رود.

او درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه «پرواز بر بال‌های سوخته» عنوان کرد: این متن از آنجا برایم جذابیت داشت که شعارزده نبود و به دلیل فضای طنزش تماشاگر به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کرد.  

ستوده ضمن بیان اینکه تمرین‌های نمایش حدود سه ماه به طول انجامید، درباره موضوع و مضمون آن اظهار کرد: نمایش درباره سه نفر جاهل است که اوایل انقلاب از سوی ساواک تحریک به برهم زدن یک حسینیه می‌شوند. رفتار سردار قاسم سلیمانی که آن زمان در دوران جوانی بود باعث می‌شود آن‌ها متحول شوند و در نهایت هر سه راهی جبهه و شهید می‌شوند.

این کارگردان درباره سبک و فضای اجرایی نمایش «پرواز بر بال‌های سوخته» عنوان کرد: دکور نمایش کوچه‌ای است که محله حاج قاسم سلیمانی است و انتهای آن حسینیه‌ای قرار دارد. داستان نمایش همراه با چند ریزقصه از اهالی آن محله پیش می‌رود.

او در ادامه افزود: نمایش فضایی کمدی دارد و ارتباط‌ اهالی یک محله را روایت می‌کند. داستان به گونه‌ای پیش می‌رود که مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند و بر دلش می‌نشیند. تمام سعی‌ام بر این بوده از شعار بپرهیرم تا تماشاگر را خسته نکنم.

محمد ستوده در پایان صحبت‌هایش گفت: از اداره کل هنرهای نمایشی حوزه هنری و امیرحسین شفیعی سپاسگزارم که در اجرای این نمایش از ما حمایت کردند اما قرار این بود در این شرایط که اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایش‌های روی صحنه دشوار است حمایت‌‌های بیشتری از ما انجام شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است. با توجه به هزینه‌ای که برای تولید نمایش شده، مخاطب چندانی نداریم و انتظار داریم حمایت‌ها به گونه‌ای باشد تا دلزده نشویم.

دیگر عوامل نمایش «پرواز بر بال‌های سوخته» عبارتند از سرپرست گروه: رضا فراهانی، دستیار کارگردان و طراح لباس: آزالیا پرستش، طراح صحنه و طراح نور: محمدجواد صالحی، طراح گریم: نیلوفر طوفان‌پور، آهنگساز: سامان شیرنسب، مدیران صحنه: احمد روستایی و نوید میرزایی، نوازندگان: میعاد حاجی‌میرزایی و رضا سیری‌یبر، منشی صحنه: فرزانه اسفندیاری، دستیار لباس: فاطمه شاهین، عکاس: زهرا اصغری و طراح پوستر و بروشور: محمدجواد صالحی.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سامانه تیوال تهیه کنند.