به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«تئاتر محفل گفت‌وگو و ارتباط است. تئاتر جلوه‌گاه تجمیع نظر و اندیشه است، تئاتر میدانگاه روایت عشق به مردم است و جشنواره‌های نمایش، رویدادگاه امن بروز و رویارویی اندیشه‌های سترگ بشری از دریچه جغرافیا، فرهنگ وآیین‌های قومی‌ست. جشنواره تئاتر منطقه‌ای، گردهمایی بزرگ فرهنگ، هنر، زبان و نگرش اقوام ایرانی است. رنگین کمانی از طیف‌های گسترده  نظری و خلاقیت‌های جوانان ایرانی را در خود جای می‌دهد. این جشنواره همواره مطالبه فعالان و هنرمندان تئاتری بوده است که با گذشت و فداکاری خویش به صحنه‌های تئاتر جان بخشیده‌اند.

اکنون با احترام به اراده جوانان برومند تئاتر ایران که آن را جلوه گاه پرشور رویارویی عاشقانه اهالی تئاتر و تمرین مداوم وحدت و ماندن در کنار یکدیگر می‌دانند، جشنواره تئاتر منطقه‌ای پس از وقفه‌ای طولانی و در پی درخواست‌های مکرر و به‌حقِ خانواده بزرگ نمایش، به آغازی دیگر رسیده است. 

حال که پس از این وقفه و عبور از دالان‌های سخت و صعب به شروعی دیگر برای برگزاری این جشنواره رسیدیم، مفتخریم که پاسخگوی نیاز، خواست و مطالبه هنرمندان استان‌ها بوده‌ایم که چشم و چراغ هنر تئاتر این دیارند. امید که در پرتو لایزال الهی و با روح اندیش‌ ورزی جاری در تفکر هنرمندانه اهالی تئاتر به اوجی دیگر از جنسی دیگرگون و با روایتی منبعث از روح جامعه دست یابیم. پیروز و مانا و استوار باشید.»

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق در اولین گام اجرایی خود به میزبانی استان کرمانشاه از 7 تا 10 دی‌ماه سال جاری با حضور ۱۷ گروه نمایشی و همراهی ۲۲۹ هنرمند از استان‌های شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور برگزار می‌شود.