به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نشست رونمایی از پوستر و هماهنگی ستاد جاماندگان اربعین حسینی با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز دوشنبه 22 شهریور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از تمامی همکاران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران گفت: «همکاران ما زحمت بسیار زیادی برای کنار هم قرار دادن 150 هنرمند به‌منظور برگزاری رویداد بزرگ «آیینه داران آفتاب» در مراسم راهپیمایی اربعین انجام داده‌اند.»

او ادامه داد: «این آیین‌ها و مناسک مردمی است که حماسه عاشورا و امام حسین (ع) را زنده نگه‌ داشته است. هنرمندان نازنینی که در سراسر کشور زندگی می‌کنند با برنامه‌های زیبا تجلی‌گر و بیان‌گر مسائل و مصائب قیام سیدالشهدا هستند.»

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: «خوشحالیم که در اربعین امسال هنرمندان بزرگ کشور ما از شهرها و نواحی مختلف، آیین‌نمایی می‌کنند و آیین‌ها و مناسک خود را در معرض دید همگان قرار می‌دهند و امیدوارم این برنامه‌ها تداوم پیدا کند.»

در ادامه مراسم، علیرضا فاطمیان‌پور، معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: «راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران از ۹ سال پیش با جمعیتی ۵۰۰ نفره آغاز شد و اکنون به حدود ۳ میلیون نفر رسیده است. حس و حال دو مراسم راهپیمایی جاماندگان و عزاداران کربلا مثل هم است. تقریباً به همان اندازه که زوار به عراق می‌روند، جاماندگان نیز مسیر 14 کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) را می‌پیمایند.»

او افزود: «شاخصه اول این مراسم پذیرایی است. امروز از زمانی که حداکثر 100 موکب در مسیر حضور داشت، به حدود ۱۷۰۰ موکب پذیرایی رسیده‌ایم.»

فاطمیان‌پور ادامه داد: «این مراسم چیزی کم داشت و آن هم همین آثار فاخر هنری بود. آثاری که اتفاقاً هنری متعالی برای مردم است. هنر یک قالب است و زمانی که مفهوم به آن عمق می‌دهد، جاویدان می‌شود.»

او ادامه داد: «ما در برنامه‌های فرهنگی، هنری دچار معضل هستیم که کمتر دیده می‌شود اما وقتی آثار میدانی شود و بسط پیدا ‌کند، مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند. وقتی تئاتر، مردمی و با محتوایی که مردم دوست دارند، ارائه شود قطعاً تأثیر شگرفی ایجاد می‌کند که مایه افتخار و قوام هنر هم هست.»

فاطمیان‌پور در پایان گفت: «حلقه گمشده افتتاح راهپیمایی اربعین حسینی همین رویداد «آیینه‌داران آفتاب» است و امیدواریم این کار ویژه مؤثر باشد و مردم از آن استقبال کنند.»

در پایان این نشست، پوستر رویداد «آیینه‌داران آفتاب» با همراهی مدیرکل هنرهای نمایشی، معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسرافیل فرج‌اللهی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی و علی عطایی، مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری رونمایی شد.