به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت امین تارخ استاد، بازیگر و هنرمند تئاتر کشور را تسلیت گفت. درمتن این پیام آمده است:

«به نام خدا

روزی دیگر، با افسوسی نو برآمد و غمی بر غم‌ها افزود. استاد، هنرمند و بازیگر فرهیخته، متعهّد و دلداده‌ی هنر فاخر نمایش، استاد امین تارخ، در اوج بالندگی و مهربانی دعوت پروردگار خویش را فروتنانه، پاسخ گفت و به دیار جاودانگی، شتافت.

روح آسمانی‌اش، غریق رحمت باد و خانواده‌ی ارجمندش، قرین صبر و اجر الهی. با اندوه فراوان، فقدانش را به جامعه هنری کشور، به ویژه هنرمندان شریف هنرهای نمایشی و شاگردان و دانش‌آموختگانش، تسلیت و تعزیت عرض نموده و خود را در غم و  اندوه عمیق‌شان سهیم می‌دانم.»

همچنین در پیام کورش زارعی، دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آمده است:

«امین تارخ سال‌ها به‌عنوان یک بازیگر مؤلف تلاش کرد در هر سریال و اثری بازی نکند تا بیشتر در آثار ارزشی و دارای جایگاه هنری دیده شود. تارخ هنرمندی است که او را با آثار ارزشی و مؤلفه‌های هنری می‌شناسند و این شناسه قابل تقدیر است.

زنده‌یاد تارخ هیچگاه جایگاه هنری خود را قربانی مسائل مالی نکرد تا همواره چهره او را با فیلم های درجه الف تاریخی ارزشمند و حائز اهمیت به یاد آوریم. بسیاری از فیلم و سریال‌هایی که تارخ در آنها نقش آفرینی و هنرنمایی کرده، بازآفرینی و جلوه ای از شخصیت‌های تاریخ اسلام بوده است.

امین تارخ معلمی جریان‌ساز در جامعه هنری بود و شاگردان بسیاری را طی سالیان گذشته تربیت، پرورش و به دنیای تئاتر، تلویزیون و سینما معرفی کرد. ایشان معلم و هنرمندی با اخلاق بود که در آموزشگاه خود به جامعه هنری ایران خدمت کرد.

دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر این ضایعه دردناک را به جامعه تئاتر، سینما و تلویزیون کشور و خانواده محترم زنده یاد تارخ تسلیت می‌گوید.»