به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه بین‌المللی، «خورشید کاروان» امسال به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌ کل هنرهای نمایشی با مشارکت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به همت مؤسسه فرهنگی فدک اجرا می‌شود و جلیل فرجاد، کرامت رودساز، فرهاد بشارتی، اسدالله بابایی، عبدالرضا کیهانی و گروهی از هنرمندان در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

«خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسرای کربلا در مسیر شام در دیر راهبی توقف می‌کنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین(ع) می‌شود و تمام ثروت خود را می‌دهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا(ع) همکلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا می‌کند و...

این اثر نمایشی ۳۰ سال است در ایام محرم و صفر روی صحنه می‌رود و تاکنون با بیش از ۱۳۰۰ اجرا در شهرهای مختلف ایران و دیگر کشورها نظیر انگلیس، هلند و امارات میزبان قریب به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از علاقه‌مندان بوده و عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و پرتکرارترین نمایش‌های تاریخ تئاتر ایران را کسب کرده است.

«خورشید کاروان» اولین بار سال ۱۳۷۱ با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران اجرا شد. مؤسسه فرهنگی هنری فدک از باسابقه‌ترین گروه‌های تئاتر ایران است و از نمایش‌های آن می‌توان «خورشید کاروان»، «اذان صبح»، «پنجره فولاد»، «زخم مدینه»، «از خاک تا افلاک»، «سرداران» و اجرای ارکستر «هلال کاروان» را نام برد.

علاقمندان می‌توانند برای دریافت دعوتنامه حضور در اجرای نمایش «خورشید کاروان» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با شماره‌های ۶۶۴۸۵۳۱۲ تا ۱۴ تماس بگیرند.