سرویس تئاتر هنرآنلاین: اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک شامگاه روز چهارشنبه ۷ شهریورماه باحضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، مرضیه برومند دبیر جشنواره و جمعی از هنرمندان تئاتر عروسکی با اجرای ستاره اسکندری در محوطه تالار وحدت برگزار شد. 

ستاره اسکندری در آغاز این مراسم گفت: شاید شما من را به عنوان بازیگر سینما و تئاتر بشناسید اما من سال‌ها پیش دنیای عروسکی را با اساتیدی چون مریم سعادت، مرضیه برومند و دنیای فنی‌زاده شروع کردم و خوشحالم که خانم برومند به من اعتماد کردند.

سپس گزارش ویدئویی سیدمجتبی حسینی، شهرام کرمی و مرضیه برومند در این مراسم پخش شد.

در ادامه مرضیه برومند پس از مروری بر آنچه در طول این جشنواره گذشته بود، به دو عید قربان و‌ فطر که آغاز و پایان جشنواره با آن‌ها همراه بود و اینکه ‌خودش هم سید است اشاره و از حضور وزیر ارشاد سیدعباس صالحی در این‌ ‌رویداد بویژه‌ برای شرکت ‌در شادپیمایی قدردانی کرد و گفت: تا حالا وزیر وزرا را در شادی دیده بودید؟ باعث خوشحالی بود که آقای صالحی در شادپیمایی حضور داشت چون مسئولان کمتر در این رویدادها شرکت می‌کنند در حالی که وظیفه دارند برای شادی مردم اقدام کنند.

او همچنین از صدا و سیما تشکر کرد و گفت: صدا و سیما در برگزاری این جشنواره با من همراهی کرد در حالی که خیلی وقت بود از صدا و سیما دلخور بودم ولی در این دوره همکاری زیادی کردند و من ممنونم از این بابت و امیدوارم حمایت‌شان از رویدادهای فرهنگی ادامه یابد.

برومند در ادامه افزود: از رسانه‌ها و حتی گزارش انتقادی یکی از روزنامه‌ها در خصوص بخش فرهنگی سفارت فرانسه نیز تشکر می‌کنم. دوستان پرسیده بودند دو میلیارد بودجه از کجا آمده؟ که البته این معلوم است چون از معاونت هنری و از سوی مؤسسه توسعه هنرهای معاصر آمده ولی اینکه این پول چه شده مهم است که به زودی گزارش مربوط به هزینه‌ها را منتشر می‌کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی "شهر موش‌ها" از گروه‌های خارجی هم تشکر کرد و یادآور شد: حضور آن‌ها نیز معنادار است چرا که از جنگ یا از اینکه در گذرنامه‌هایشان سفر  به ایران باشد.، نترسیدند. ضمن اینکه باز هم از گروه فرانسه به طور ویژه تشکر‌ می‌کنم.

اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک

در بخش بعدی مراسم، از وحید خسروی عروسک‌گردان اهل سرپل ذهاب که پس از زلزله در تلاش بوده تا شادی را برای کودکان این منطقه زلزله زده به ارمغان بیاورد قدردانی ویژه شد. او ‌در‌ سخنانی از مردم ایران برای همراهی‌شان در زمان زلزله تشکر کرد.

دیگر هنرمندی که با حضور احترام برومند و مرضیه محبوب تقدیر شد، فرشته ابراهیمی از خراسان رضوی بود. سپس با حضور بهروز غریب‌پور، شهرام کرمی و اردشیر صالح‌پور بزرگداشت زهرا صبری برگزار شد.

صبری خطاب به برومند گفت: من در جشنواره‌های زیادی جایزه گرفتم ولی امشب برایم چیز دیگری بود.

در ادامه این برنامه، دبیر‌ جشنواره با همراهی معاون هنری، مدیرعامل فارابی و مدیر مجموعه فرهنگی عباس آباد از علی رمضانی مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای همراهی در بخش دانش آموزی جشنواره تقدیر کرد.‌

در پایان این مراسم از تمام کارگردان‌های بخش‌های مختلف جشنواره دعوت شد تا تندیس جشنواره عروسکی را دریافت کنند.

اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک

برومند پس از اهدای تندیس‌ها گفت: به انتخاب و مسئولیت خودم سه جایزه شامل لوح تقدیر و تندیس را اهدا می‌کنم به نمایش "اسب آبنوس" به کارگردانی مریم ضیایی، نمایش محیطی "مترسک" به کارگردانی حسین عباس‌زاده از بیرجند و گروه نمایش ماهی برای نمایش "سیمین و فرزان". 

مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، احترام برومند، مرضیه محبوب، بهروز غریب‌پور، حجت‌الاسلام بهداروند، اردشیر صالح‌پور، حسین مسافر آستانه، ارمغان بهداروند، لیلی رشیدی، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی‌ از جمله هنرمندان و‌ مدیران حاضر در این مراسم بودند.