سرویس موسیقی هنرآنلاین: منصور پاک‌نژاد، نوازنده ساز دهنی در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: کتاب "خودآموز طلایی ساز دهنی" که در مراحل نهایی قرار دارد اواخر بهار منتشر می‌شود.

پاک‌نژاد در ادامه بیان کرد: این اثر شامل 88 صفحه است و این کتاب کمکی برای تمامی کتاب‌های ساز دهنی است و هنرجویان مبتدی خودشان می‌توانند از این اثر استفاده کنند.

این نوازنده تاکید کرد: تا به امروز سه کتاب در زمینه این ساز منتشر شده است که این کتاب مکمل هر سه کتاب است و اگر هنرجویان به طور مرتب تمرین کنند این اثر برای آن‌ها راه‌گشای خوبی خواهد بود.

منصور پاک‌نژاد در ادامه افزود: این کتاب جنبه آموزشی دارد و هدفم ارتقای سطح کیفیت هنرجویان بوده است. همچنین هنرجویان و اساتید می‌توانند از این اثر استفاده کنند زیرا اساتید به کمک این کتاب راحت‌تر می‌توانند مفاهیم را به هنرجویان منتقل کنند.

این نوازنده با اشاره به اینکه این اثر نسبت به سایر کتاب‌ها متفاوت است، گفت: من از شهریور تا الان وقت صرف کردم زیرا دوست داشتم هنرجویان راحت‌تر با این ساز آشنا شوند در نتیجه هنرجویان مبتدی و متوسطه با این اثر راحت‌تر آموزش می‌بینند.

پاک‌نژاد افزود: این کتاب به همراه سی دی آموزشی ارائه می‌شود و قطعات با ارکستر ضبط شده است. همچنین دو کتاب دیگر با عنوان "تکنیک و تئوری" برای هنرجویان پیشرفته به زودی منتشر می‌شود.

منصور پاک‌نژاد در سال 1339 در اصفهان متولد شد و از نوجوانی نوازندگی را با ساز دهنی شروع کرد. او از مدرسان ساز دهنی است که در سال 1380 موفق شد اولین کتاب تالیف شده درباره آموزش ساز دهنی را در ایران به مرحله انتشار برساند. کتاب های سه جلدی موسوم به "دوره جامع آموزش ساز دهنی" که به ترتیب به سازدهنی های ترمولو، کروماتیک و دیاتونیک اختصاص یافته و هر یک به چاپ های متعدد رسیده است.