سرویس موسیقی هنرآنلاین: آلبوم "بی تو به سر نمی‌شود" با آواز عبدالوهاب شهیدی وارد بازار موسیقی کشور شد.

این اثر هفتمین آلبوم از سری آلبوم‌های آثار جاودان موسیقی ایران است و به همت انتشارات "سرنا صوت به بازار موسیقی عرضه شده است.

در این مجموعه، عبدالوهاب شهیدی علاوه بر آواز، نوازندگی عود را نیز برعهده دارد.

"بی تو به سر نمی شود" شامل 12 قطعه از آثار ماندگار موسیقی ایران است که حاصل نوازندگی چند تن از مشاهیر عرصه موسیقی ایران از جمله پرویز یاحقی، فرامرز پایور و جهانگیر ملک است.

آلبوم شماره 6 از سری آثار جاودان موسیقی ایران نیز به عبدالوهاب شهیدی اختصاص دارد که به نام "عود من خداحافظ" منتشر شده است.

شرکت سرنا صوت پیشتر آلبوم "نگاه گرم تو" با صدای شهیدی و آهنگسازی فرامرز پایور را منتشر کرده که حسن ناهید، هوشنگ ظریف، رحمت‌الله بدیعی و محمد اسماعیلی نیز در آن آلبوم نوازندگی کرده‌اند.

عبدالوهاب شهیدی خواننده موسیقی سنتی ایرانی و نوازنده عود سال ۱۳۰۱ در میمه اصفهان به دنیا آمد. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد.

شهیدی در سال ۱۳۳۹ با برنامه گل‌ها شروع به فعالیت و همکاری در رادیو کرد و تا سال ۱۳۵۷ در بسیاری از این برنامه‌ها شرکت کرد. او همچنین چند بار در برنامه‌های جشن هنر شیراز شرکت کرد و در این برنامه‌ها با استادانی چون جلیل شهناز، فرامرز پایور، اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی همکاری کرد. قطعه معروف زندگی با مطلع "اون نگاه گرم تو" از این هنرمند است.