آرمین قیطاسی، آهنگساز و سرپرست گروه آرس‌نوا در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: زمانی‌که ترانه رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل با صدای احسان خواجه‌امیری را شنیدم اصلا باور نکردم که این قطعه را او خوانده است زیرا ارائه این کار از احسان خواجه امیری بعید بود و به نظر من این اثر ارتباطی با جام جهانی و ورزش ندارد.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: رد کردن این اثر دلایل مختلف دارد، اولین دلیل این است که شاخه کارهای هنری باید جنبه سیکولوژی و روان‌شناسی داشته باشد و ما باید بدانیم یک اثر چه حسی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند. همچنین این اثر باید حس عشق، محبت، میهن‌پرستی را در مخاطبان به وجود بیاورد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

قیطاسی خاطرنشان کرد: به نظر من این قطعه بدون در نظر گرفتن ویژگی میهن‌‎پرستی خوانده شده است، دومین دلیل این است که باید توجه داشته باشیم این موسیقی در چه کشوری به صدا در می‌آید زیرا برزیل مهد تمدن ریتم و رقص است و زبانزد تمامی کشورها است، حتی دوره‌گردهای آن‌ها به صورت حرفه‌ای به موسیقی می‌پردازند.

سرپرست گروه آرس‌نوا افزود: موسیقی که برای جام جهانی در نظر گرفته می‌شود باید پرتحرک باشد و برای این قطعه باید از موسیقی امریکای لاتین استفاده می‌کردیم زیرا ما به عنوان میهمان به آن جا می‌رویم در نتیجه باید از موسیقی همان جا نیز استفاده می‌کردیم.

آرمین قیطاسی در ادامه تاکید کرد: همچنین می‌توانستیم از شش خواننده با گویش فارسی استفاده کنیم و بهتر بود موسیقی لاتین را با سازهای ایرانی ادغام می‌کردیم تا بتوانیم حس غرور و تحرک را به مخاطبان منتقل کنیم.

این نوازنده گفت: براساس صحبت‌هایی که انجام شد من طرحی را به دفتر موسیقی ارائه دادم که این طرح مورد توجه مسئولین قرار گرفت و تنها مسئله این است که آیا می‌توانیم با وجود کمبود وقت این کار را به اتمام برسانیم و آن را ارائه دهیم؟ همچنین آیا فدراسیون فوتبال تمایل به انجام این کار دارد. این طرح از نظر شورای فنی مورد قبول واقع شده است ولی فدراسیون فوتبال باید در این زمینه رضایت دهد تا ما کارمان را شروع کنیم.

این آهنگساز تاکید کرد: اولین بار موسیقی امریکای لاتین در ایران توسط گروه آرس‌نوا اجرا شد و مهم‌ترین سوال من این است که چرا کار را به دست افراد کاردان نمی‌سپرند. همچنین احسان خواجه امیری دوست قدیمی من است ولی نمی‌دانم چرا این اشتباه را انجام داده است.

 آرمین قیطاسی، نوازنده و سرپرست گروه آرس‌نوا این هفته میهمان خبرگزاری هنر ایران (هنرآنلاین) بود که به زودی این گفت و گو منتشر می‌شود.