به گزارش هنرآنلاین، داوود جعفری امید از هنرمندان پرسابقه موسیقی ایران که عمده فعالیت‌هایش در حوزه نوازندگی ویلنسل متمرکز بود، روز یکشنبه بیستم آذر در سن ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت. او سال ۱۳۰۸ در تهران به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات ابتدایی وارد دبیرستان رازی شد اما سال دوم دبیرستان با تشویق‌های علی‌محمد خادم میثاق که از دوستان پدرش بود به هنرستان عالی موسیقی به مدیریت پرویز محمود راه یافت.

این هنرمند در هنرستان ساز ویولنسل را به‌عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و نوازندگی این ساز را تحت نظر میس خوتسیف آموخت. از دیگر استادان او در هنرستان موسیقی می‌توان به سورن آراکلیان نیز اشاره داشت.

این هنرمند بعد از طی تحصیلات تکمیلی خود در حوزه نوازندگی به‌عنوان معلم موسیقی نیز به فعالیت خود ادامه داد و در این مدت هنرمندانی از جمله حمید کازرانی، محسن تویسرکانی، مجید اسماعیلی، مهسا قاسمی، ندا خماند، صنم قره داغی، نسیم سعد، ژابیژ زربخش، آنکیدو دارش و نرسی جعفری امید زیر نظر او تربیت یافتند.

فرماندهی موزیک تیپ رشت، همکاری با ارکستر سمفونیک تهران، همکاری با ارکسترهای مختلف رادیو، تدریس در هنرستان عالی موسیقی، تدریس در هنرستان موسیقی ملی و داوری جشنواره موسیقی جوان از جمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه‌های اجرایی بود.

بهمن سال ۱۳۹۵ در دومین آیین سال نوای موسیقی ایران از مقام هنری داوود جعفری امید تجلیل به عمل آمد. مدیر کل موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت این هنرمند قدیمی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت محمد اله‌یاری فومنی آمده است: «با اندوه فراوان، خبر رسید که استاد داوود جعفری امید نوازنده پیشکسوت ویلنسل از جمع اهالی هنر شریف موسیقی رخت سفر بربست. پیشکسوتی فروتن که با ذوقی لطیف بین لحن‌ها و نغمه‌ها، پیوندهایی دلنشین و خاطره‌انگیز می‌آفرید. زنده‌یاد جعفری امید نمونه کاملی از اخلاق بود و همین عامل باعث شده هنرش نزد مردم ماندگار باشد.

فقدان این هنرمند شریف را به جامعه موسیقی کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و برای ایشان مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»