سرویس موسیقی هنرآنلاین: هفتمین روز یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در دو سئانس میزبان بخش سه‌تار به داوری حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، بهداد بابایی و مسعود شعاری بود.

داورها همگی برای چندمین بار بود که در جشنواره داوری می‌کردند اما بازار داغ سلفی‌ها همچنان با آن‌ها داغ بود. حضور اصحاب رسانه در روز هفتم این جشنواره بسیار پررنگ از روزهای قبل بود.

دو نفر از هنرجوها در راه رسیدن به جشنواره دچار مشکل شده و از حضور در دوره نهایی جا ماندند. برخی از داوران این بخش سؤالات سختی از هنرجوها می‌پرسیدند به صورتی که حسین علیزاده واکنش جالبی نشان داد و کمی فضا از حالت خشک آموزشی خارج شد.

این بخش از جشنواره شرکت‌کنندگان گلچینی از شهرهای آذری‌زبان و کردزبان بودند.

علی ترابی مدیرعامل سابق انجمن موسیقی و احمد صدری پژوهشگر موسیقی مهمانان ویژه این بخش بودند.

محراب قلعه جوقی از میانه، علی قنبری از ایلخچی، حافظ کریمی از کرمانشاه، عرفان کوچه‌باغی از یزد، نیما ابراهیمی از تهران، محمدجواد احمدزاده از تهران، سارا ایمانی از همدان، امیرحسین تاروپودی از هرسین، عرفان سهرابی از کرج، محمدامین مولایی از ملایر، مهدی آماده جویباری از جویبار، میثم ثقفی از یزد، آمنه رجبی از تهران، فرزاد سلطانی از تهران، محسن طاهری از تهران و حمیدرضا عبادی از رشت شرکت‌کنندگان سه رده سنی الف، ب و ج در ساز سه‌تار بودند.

جشنواره جوان یک ایده بسیار خوب است

داریوش پیرنیاکان درباره ارزیابی خود از جشنواره گفت: اجراهای امروز در گروه سنی الف و ب بسیار خوب بود، اما از گروه سنی ج راضی نبودم. بیان موسیقیایی و تکنیک‌ها به خصوص در گروه ب خوب بود. کسانی که جزو آن هشت نفر هم انتخاب نشدند تنها با اختلاف‌های نیم یا یک نمره‌ای انتخاب نشدند. شرکت‌کنندگان نباید از این که به مرحله بالا راه نیافته‌اند مأیوس شوند زیرا کار خودشان را به خوبی انجام داده‌اند. اما مسابقه است و نمره باید داده شود. خوشبختانه درک بسیار خوبی از ردیف در اجرا داشتند. در گروه الف کسانی داشته‌ایم که هم ریتم و زمان‌بندی ردیف را و هم جملات ردیف را درک کرده‌اند. این باعث خوشحالی است. از رده ج با توجه به سنشان انتظار بیشتری داشتیم اما متأسفانه آن‌طور که باید نبودند. گروه‌های سنی ج باید بیشتر تلاش کنند. البته نوازندگان خوبی در گروه سنی ج داریم اما شاید علاقه‌مند به شرکت در جشنواره نیستند.

وی افزود: آن‌ها باید تلاش کنند و مخصوص اینکه اعتمادبه‌نفس خودشان را روی صحنه ارتقا دهند.

او ادامه داد: جشنواره جوان یک ایده بسیار خوب است و در مسیر تکامل خود در حال قدم برداشتن است. به نظر می‌آید ایرادهایی که در جشنواره مشاهده می‌شود ربطی به نفس جشنواره ندارد بلکه از آموزش است.

امروز چهارشنبه پانزدهم شهریورماه از ساعت 9 الی 16 در دو سئانس هنرجویان در بخش ویژه موسیقی دستگاهی در سه رده سنی الف، ب و ج به هنرنمایی خواهند پرداخت.