گروه معماری هنرآنلاین: معمار بریتانیایی پیتر باربِر به دلیل وقف زندگی خود برای کمک به حل بحران مسکن در بریتانیا به عنوان برنده امسال مدال سوآن انتخاب شد.

آلیس راستورن منتقد طراحی و هیات منصفه جایزه سوآن درباره انتخاب پیتر باربِرگفت: او خانه‌های مقرون‌به‌صرفه جدیدی را طراحی کرده است که هیچ کس دیگری نمی‌توانست برای ساخت‌ آن‌ها به این روش کار کند. باربِر بازسازی تاریخی مسکن طبقه کارگر بریتانیا را دوباره به جریان انداخت. 

او ادامه داد: مسکن مشکل اصلی زمان ماست و پیتر زندگی خود را وقف حل این بحران با فداکاری، نبوغ و شجاعت کرده است. هدف او کمک به مردم برای زندگی ایمن، راحت، سازنده و با عزت است و همین دلیل او را به مدال‌آور بسیار شایسته سوآن تبدیل می‌کند. 

جایزه سالانه معماری سوآن توسط موزه سِرجان سوآن برای تشویق درک بهتر اهمیت محوری معماری در فرهنگ و جامعه به برگزیدگان اعطا می‌شود.

پیتر باربِر گفته است: «از اینکه مدال سوآن امسال به من اعطا شد، بسیار هیجان زده هستم. سوآن معماری مبتکر بود و امیدوارم که ما به میراث او در تجربه کردن ایده‌ها و سبک‌های کلاسیک ادامه دهیم.»

استودیو معماری پیتر باربِر در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و پروژه هایی را در مکان‌های پیچیده و نادیده گرفته شده در سراسر لندن طراحی کرده است. او مدرس دانشگاه وست مینستر است و به تحقیق و بررسی توسعه پروژه‌های مفهومی و بحران مسکن می‌‌پردازد. او درس سال ۲۰۲۱ به دلیل خدماتش در معماری نشان OBE را دریافت کرد.

پیش از این مارینا تبسم، کنت فرامپتون، دنیس اسکات براون و رافائل مونئو مفتخر به دریافت این مدال شده‌اند. موزه سِرجان سوآن این جایزه را به معماران و منتقدانی که با پروژه‌ها، تحصیلات و تالیفات خود اثر ماندگاری بر تاریخ یا تئوری‌های معماری داشته باشند؛ اعطا می‌کند.

برندگان این جایزه یک کپی از مدال طلایی را دریافت می کنند که در سال ۱۸۳۵ توسط معماران انگلستان به سِرجان سوآن اهدا شده است. پیتر باربِر در موزه سِرجان سوآن مانند برندگان قبلی، در حضور مخاطبان مدعو سخنرانی خواهد کرد که به شکل آنلاین نیز پخش خواهد شد.  پس از آن در وب سایت موزه برای تماشا در دسترس علاقمندان خواهد بود.

جایزه سوآن

Untitled