سرویس معماری هنرآنلاین: طراحی و معماری "ویلا رج" در جزیره کیش توسط گروه معماری آفرینش طرح پایدار انجام‌شده است. این ویلا با ایده تأکید بر حفظ و ایجاد محرمیت در معماری داخلی با استفاده از یک عنصر معماری به نام شناشیل طراحی‌شده است و با طراحی خاص خود  توانسته در بین فینالیست‌های جایزه معمار در بخش ساختمان‌های مسکونی تک‌واحدی در سال ۱۳۹۶ قرار بگیرد.

در طراحی و معماری ویلا رج تلاش شده فضاها به‌صورت کمی و کیفی مطابق با شیوه‌ِی زندگی و معماری ایرانی انجام شود.

انطباق با معمـاری سنتی ایرانی و سازگاری با آب‌وهوا و اقلیم منطقه‌ای و تأثیر هرکدام از این عوامل بر معماری پروژه، منجر به شکل‌گیری ایده اصلی طراحی که عمدتاً حذف چالش‌های پیش رو بود، شده است.

در نمای بیرونی ویـلا، به دلیل مجاورت ساختمان به حریم خیابان و ارتباط بصری مستقیم از بیرون به داخل ساختمان، از یک عنصر آجری به نام شناشیل که پیش‌تر در معمـاری بومی خلیج‌فارس و مناطق جنوبی ایران استفاده می‌شد، استفاده شد تا علاوه بر زیبایی، به حفظ محرمیت فضای داخلی کمک کند.

همچنین استفاده از شناشیل در معماری ویلا رج، به سبب ممانعت از تبادل سریع حرارتی، جلوگیری از نفوذ شدید نور خورشید با ایجاد سایه، کاهش رطوبت از طریق کنترل جریان هوا و ایجاد شرایط تهویه بهتر با هدایت باد به فضای داخلی به سازگاری ساختمان با شرایط اقلیمی منطقه کمک کرده است.