به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسعود ویژه از انتشار فراخوان جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان همدان خبر داد و اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه پوشاک و فراهم کردن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و ترغیب بانوان به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه از اهداف دیگر این جشنواره است.

او زمان برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس استان را تیرماه 1401 در دو بخش اصلی و ویژه دانست و بیان کرد: بخش اصلی جشنواره شامل سه محور در حوزه طراحی مانتو اجتماع بانوان، طراحی مانتو مجلسی و مناسبتی و طراحی پوشش اداری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی به همراه سرپوش مناسب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بخش ویژه جشنواره نیز مختص طراحی چادر و مقنعه خواهد بود.

ویژه تصریح کرد: توجه به عناصر بومی و حوزه‌های فرهنگ استان مطابق با ارزش‌های اسلامی، استفاده از الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی اسلامی در پوشش مبتنی بر نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، ترکیب پارچه‌های چند رنگ بومی و ساخت مجموعه زیبا در طراحی لباس و الهام از صنایع‌دستی و مواد اولیه این صنایع در طرح لباس‌ها ازجمله موارد قابل‌توجه در این جشنواره است.

او به برگزاری جشنواره به‌صورت استانی اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان باید بومی استان همدان بوده و دانشجویان غیربومی رشته‌های هنری با تائید دانشگاه مربوطه از این محدودیت مستثنا هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اذعان داشت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مراجعه کنند.