سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین به نقش رسانه در حوزه مد و لباس اشاره کرد و گفت: رسانه یکی از ارکان مهم حوزه مد و لباس است که نقش بی بدیل، محوری و سرنوشت‌سازی دارد.

وی افزود: اصولاً هیچ موضوعی جنبه عمومی و اجرایی پیدا نمی‌کند، مگر این‌که رسانه را در کنار خودش داشته باشد. حوزه مد و لباس هم یکی از موضوعات مهمی است که بخش اجرایی آن  هماهنگی خاصی را با رسانه‌ها تعریف کرده و حتماً نمود آن را می‌توان در ارتباط دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس با رسانه‌ها مشاهده کرد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وضعیت رسانه‌ای این حوزه را با چند سال پیش مقایسه کرد و اظهار داشت: ما روزهایی را داشتیم که آرزوی‌مان این بود در حد یک خبر در رسانه‌ها به موضوع مد و لباس پرداخت شود اما حالا شاهد این هستیم که برخی از رسانه‌ها صفحات تخصصی مد و لباس راه‌اندازی کرده‌اند و در اشکال و ابعاد مختلف به موضوع مد و لباس می‌پردازند.

قبادی ادامه داد: بر اساس رصد روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، روزانه به طور متوسط دو خبر از حوزه مد و لباس در صدا و سیما منتشر می‌شود که این نشان می‌دهد چه اتفاق بزرگی در حوزه رسانه‌ای مد و لباس رخ داده است.

حمید قبادی تأکید کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس به دنبال این است که فعالیت‌ها و جریان‌های مختلف مد و لباس را شکل رسانه‌ای بدهد و موضوع جریان‌سازی و ایجاد نگرش‌های جدید در حوزه لباس را از طریق رسانه‌ها دنبال کند. پیرو این قضیه، در حال حاضر همه خبرگزاری‌های درجه یک به صورت مستقیم یا ذیل یکی از صفحات خبری خود به موضوع مد و لباس می‌پردازند و سایت‌ها هم اخبار مختلف این حوزه را پوشش می‌دهند. ضمن این‌که الآن 11 نشریه مستقل نیز وجود دارد که موضوع مد و لباس به طور مستقل در ساختار آن‌ها قرار گرفته است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره همراهی صدا و سیما با این کارگروه توضیح داد: صدا و سیما در شکل‌های مختلفی به ما کمک می‌کند. تعداد زیادی از برنامه‌های خانواده محور تلویزیون بخشی از موضوع خودشان را به مد و لباس اختصاص داده‌اند. علاوه‌بر این، برای تولید برنامه‌های تخصصی مد و لباس با شبکه‌های سوم سیما و نسیم صحبت‌های قطعی انجام شده و قرار است یک سری برنامه تلویزیونی مستند و مسابقه‌محور در زمینه مد و لباس تولید شود.

قبادی خبر از برگزاری جشنواره مستقل مد و رسانه داد و گفت: ارتباط‌ حوزه مد و لباس خیلی خوب بوده و ما حضور رسانه در حوزه مد را تا جایی مؤثر دیدیم که جشنواره مستقل مد و رسانه را پایه‌گذاری کردیم که طی 15 روز آینده فراخوان نخستین دوره این جشنواره منتشر خواهد شد.

وی در خصوص جشنواره مد و رسانه عنوان کرد: این جشنواره در جهت سیاست استقلال فعالیت‌ها و رویدهای حوزه لباس از جشنواره مد و لباس فجر است. ما تا پیش از این عملکرد رسانه‌ها را در جشنواره فجر ارزیابی می‌کردیم اما حالا احساس کردیم این حوزه به جایی رسیده که می‌تواند یک جشنواره مستقل داشته باشد.

قبادی افزود: نخستین دوره جشنواره مد و رسانه در اردیبهشت سال 97 برگزار می‌شود و نشان خواهد داد که رسانه چقدر می‌تواند در عرصه مد و لباس مؤثر و جریان‌ساز باشد. به شخصه معتقدم که بخشی از موفقیت‌های نسبی حوزه مد و لباس در دوره اخیر مدیون رسانه‌ است و حوزه مد و لباس خوشحال است که رسانه را همراه خودش دارد.

حمید قبادی در پایان به سرویس مد و لباس خبرگزاری هنرآنلاین اشاره کرد و گفت: رسانه‌ تخصصی هنرآنلاین یک رسانه پیشرو در حوزه مد و لباس است که یک صفحه جداگانه را به این حوزه اختصاص داده است. این نشان می‌دهد که موضوع مد و لباس به قدری از اهمیت برخوردار شده که سرویس خبری و عکس یک خبرگزاری مهم همچون هنرآنلاین، به صورت تخصصی به پوشش اخبار مربوط به این حوزه می‌پردازد.