سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی، عصر روز شنبه 25 شهریورماه 1396 و با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی عضو شورای فرهنگ عمومی، نمایندگانی از اتحادیه سراسری پوشاک و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان در تالار وحدت برگزار شد.

قبادی در این مراسم با اشاره به اینکه طراحان با خلق آثار جدید و تولیدکنندگان با ایجاد زمینه همکاری مشترک کمک کرده‌اند که جامعه در این حوزه رنگ و بوی حسینی بگیرد بیان کرد: تا پیش از این، اهمیت و نقش این حضور کمتر مورد توجه بود اما از روزی که زمینه برپایی این نمایشگاه فراهم شد متوجه شدیم یکی از گروه‌های مؤثر و فعال در انتقال فرهنگ عاشورایی، هنرمندان و صنعتگران عرصه مد و لباس هستند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه گفت: شاید سال‌های سال در گوشه و کنار کشور تلاش غیرمنسجمی برای رقم زدن این رویداد ملی و مذهبی توسط این عزیزان رقم می‌خورد اما کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت اما نمایشگاه لباس عاشورایی تلاش کرده که این فکر را مورد توجه قرار دهد و یادآوری کند که این حوزه، ثمربخشی و اثربخشی تلاش خود را در دریای بیکران شور حسینی مورد عنایت قرار داده است.

مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی در تالار وحدت

قبادی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف این نمایشگاه، تحقق زندگی با سبک اسلامی و ایرانی است افزود: نمایشگاه با تلفیق فکر، اندیشه و تولید جایگاه برجسته‌ای برای خود فراهم آورده و این زمینه مؤثر را فراهم کرده تا با جریان سازی در گروه‌های مختلف و مؤسسات گوناگون با برنامه‌ریزی یکساله تلاش‌شان را به منصه ظهور گذارند.

او تصریح کرد: احیای سنت‌های کهن در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند از راه‌های مختلف به آموزه‌های دینی نفوذ کند، از وظایف ماست. موضع لباس عاشورای را هم در سال‌های اخیر دستخوش تحریف  شده و مقابل با این جریان که به آموزه‌های دینی ما هم رحم نمی‌کند از دستاوردهای این نمایشگاه است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به افزایش مشارکت استان‌ها در این دوره از نمایشگاه، لزوم شناسایی پیرغلامان این حوزه و توجه به وجه کاربردی آثار اظهار داشت: امسال هم در صد قابل توجهی از آثار راه یافته به نمایشگاه وارد بازار شده و جنبه‌های تولیدی پیدا کرده‌اند.

مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی در تالار وحدت

قبادی در خاتمه گفت: تفکر، تعقل و رفتار اهل بیتی در این حوزه دارای ریشه است و خوشبختانه بخشی از ان در این نمایشگاه متبلور شده است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام مرتضوی، عضو شورای فرهنگ عمومی با تقدیر از عملکرد برگزارکنندگان نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد، معرفت حسینی بوده و نشان دادن لباس مشخص برای رسیدن به این معرفت بسیار عالی و در خور توجه است.

او افزود: اگر بتوان یک نمایشگاه دائمی ایجاد کرد و همه کارهایی را که بیانگر محرم و فرهنگ عاشورایی است، در آن به نمایش گذاشت، اتفاق خوشایندی است و موجب ماندگاری آثار می‌شود.

مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی در تالار وحدت

در پایان این مراسم، حضار از آثار به نمایش درآمده در دومین نمایشگاه لباس عاشورایی دیدن کردند.

دومین نمایشگاه لباس عاشورایی از 25 شهریور تا اول مهرماه از ساعت 10 تا 17 در طبقه دوم تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان است.