سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ابوالفضل علی‌‌پور، مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره جزئیات برپایی دومین نمایشگاه لباس عاشورایی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از زمان انتشار فراخوان جشنواره، بالغ بر 250 اثر به دبیرخانه ارسال شد که هم اکنون در مرحله داوری و انتخاب نهایی برای حضور در نمایشگاه قرار دارند.

مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره زمان و مکان برپایی این نمایشگاه بیان کرد: مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی در روز 25 شهریور ماه و با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، صاحبان برند و جمعی از طراحان و تولیدکندگان در تالار وحدت برگزار می‌شود و این نمایشگاه تا اول مهرماه از ساعت 10 تا 17 در طبقه دوم تالار وحدت میزبان علاقه مندان است.

علیپور با اشاره به رشد کمی و کیفی آثار رسیده به این دوره از جشنواره اظهار داشت: تجربه موفق نخستین دوره این نمایشگاه و حرکت روبه جلو در ارائه لباس‌های عاشورایی متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی نشان از آن دارد که لباس می‌تواند به عنوان یک رسانه در انتقال فرهنگ عاشورایی نقش بسزایی ایفا کند.

او همچنین به برپایی نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی اشاره و تصریح کرد: این بخش‌ها به منظورهر چه پربارتر شدن این جشنواره و در قالب فعالیت‌هایی مانند کارگاههای آموزشی، نشست علمی، شب شعر و طراحی پرچم ویژه مراسم عزاداری برگزار می‌شوند.

مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر افزایش تنوع موضوعی آثار در این دوره از جشنواره تأکید کرد و گفت: محورهای موضوعی نمایشگاه شامل لباس عزاداری اقوام استان‌ها در ماه محرم و صفر، لباس‌های آئینی در مراسم عزاداری در تکایا و هیئت‌ها و استفاده در ایام محرم، لباس مراسم تعزیه خوانی واقعه روز عاشورا، لباس عاشورائیان با نگاه روزشمار واقعه عاشورا، طراحی پارچه با مضامین اشعارمرتبط با موضوع عاشورا، داستان‌های وقایع عاشورا و استفاده و بکارگیری اشعار محتشم کاشانی، عمان سامانی و ... در طراحی لباس در فراخوان جشنواره عنوان شده بود و خوشبختانه در این دوره آثار رسیده به دبیرخانه به بیشتر بخش‌ها اختصاص داشتند که این خود نشان از میزان اهمیت موضوع در حوزه‌های مختلف و لزوم پرداخت مؤثر به آن‌ها درقالب چنین رویدادی را دارد.