سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "جستارهایی در ادبیات داستانی غرب" نوشته کامران پارسی‌نژاد منتشر شد.

در معرفی این کتاب آمده است:"جـریـان غالب در ادبیـات داستانـی در غـرب بر خلاف تصـور برخی روشنفکران، دارای مضامین متقن معرفتی نیسـت؛ بلکـه مجموعـه‌ای از توهمـات و تصـورات ذهنـی اسـت کـه با رنـگ و لعـاب‌هـای روان‌شناختی،‌عرفانی،‌معنویت خواهی و... ریشه آن به امانیسم می‌رسد. در این کتاب به بهانه بررسی نحله‌های ادبی معاصر مغرب زمین،ضمن مروری بر اصلی‌ترین پشتوانه‌های فکری ادبیات داستانی در غرب، به صورت مصداقی پنج نماینده از این ادبیات، انتخاب و از نزدیک با رویکـردهـا،‌ تمـایلات و جهـان‌بینی‌هـای نویسندگان برگـزیده آشنا می‌گردیم و به پاسخ این پرسش می‌رسیم که ادبیات داستانی در غرب از لحاظ ساختار،‌ سوژه،‌ چهارچوب و پردازش دارای چه مختصاتی است؟"

این کتاب در 254 صفحه با قیمت 20 هزار تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه شده است. ایسنا همچنین از انتشار "گزیده‌ای از ضرب‌المثل‌های روسی" توسط جبرئیل نجفی خبر داد.

کتاب "گزیده‌ای از ضرب‌المثل‌های روسی" در ۱۸۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به‌ بهای ۶۰۰۰ تومان منتشر شده است.

جبرئیل نجفی در توضیحی درباره این کتاب می‌گوید: این کتاب ماحصل تجربه پژوهش مولف در گستره اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های پرکاربرد زبان روسی است. هدف از تالیف این کتاب تقویت و بهبود فصاحت و شیوایی در مکالمه به زبان روسی برای دانشجویان و کلیه علاقه‌مندان به زبان روسی است.در این کتاب بر اساس حروف الفبای روسی گزیده‌ای از ضرب‌المثل‌ها و امثال و حکم آورده شده است. او می‌افزاید: در مواردی که لازم به توضیح بیشتری بوده، از مثال‌های محاوره‌ای و ادبی برای درک بهتر و صحیح زبان‌آموزان استفاده شده است. روش تنظیم و ارائه مطالب در این کتاب علاوه بر حجم کم و مفید مطالب ارائه‌شده، در برخی موارد توام با ارائه اصطلاحات و ضرب‌المثل‌هایی است که مفهوم مشترکی را می‌رسانند. همچنین در تهیه وتنظیم این کتاب از منابع نوین در آموزش زبان روسی استفاده شده است.

و در آخر دو رمان "بازی‌های مردانه" و "نهنگی که یونس را خورد هنوز زنده است" به تازگی در قالب عناوین جدید مجموعه "کتاب‌های قفسه آبی" نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده اند. این کتاب‌ها به ترتیب، عناوین ۱۱۰ و ۱۱۱ این مجموعه هستند.

"بازی‌های مردانه" نوشته آرمان امیری است و داستانش درباره پدر، پسر و وکیلی است که با یکدیگر یک مثلث جنایی را تشکیل می‌دهند. این سه مربوط به جنایتی ناجوانمردانه هستند و روابط پیچیده ای بین بازی‌های مردانه آن‌ها وجود دارد. مهر نوشته: نقشه‌هایی که ۳ شخصیت اصلی این رمان اجرا می‌کنند، ترکیبی چندگانه از مقاصد متفاوت و احساسات متناقضی از عشق و نفرتی است که نسبت به یکدیگر دارند. بستر تاریخی "بازی‌های مردانه" تاریخ معاصر ایران است. به این ترتیب در این داستان، تاثیر چالش‌های نسل‌های پیشین، بر نسل کنونی دیده می‌شود. در این قصه، سیمای نقش آفرینان، تاریخ پرمجادله مردانه به نظر می‌رسد اما اگر تصویر پنهان زنان در نظر گرفته نشود، راز جنایت برملا نمی‌شود...

این رمان، زیر نظر حسین سناپور نوشته شده و ۵ بخش دارد که به این ترتیب هستند؛ بخش نخست "شب نهم و روز دهم آبان ماه ۱۳۸۷"، بخش دوم "یازده آبان ماه ۱۳۸۷"،   بخش سوم "سی مهرماه ۱۳۸۷"، بخش چهارم "هفتم آبان ماه ۱۳۸۷"، بخش پنجم "پانزده آبان ماه ۱۳۸۷".

این کتاب با ۳۲۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۶۰ هزار ریال منتشر شده است.

"نهنگی که یونس را خورد هنوز زنده است" هم رمانی به قلم سعید محسنی است. این کتاب هم مانند "دختری که خودش را خورد" نامی عجیب داشته و با زبان طنزآلود روایت می شود.

داستان این رمان درباره مردی است که جهان و زندگی بر او سخت گرفته‌اند و خسته شده است. او در یک کتابخانه عمومی کار می‌کند و محل کارش کتابخانه‌ای فقیر، کم مُراجع، خاک گرفته و در حال پوسیدن است. در عین حال هم باید فرمایشات همکارش را که مدام این فضا را تنگ‌تر می‌کند، شنیده و تحمل کند. در شرایط سخت و بی‌کتابی کتابخانه، روزی دختری وارد کتابخانه می‌شود، اما نویسنده این رمان، اصلا قرار نیست زندگی مرد را با ورود دختر، تحت تاثیر قرار دهد.

این کتاب هم با ۱۶۹ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴۰ هزار ریال منتشر شده است.