به‌گزارش خبرگزاری هنرآنلاین قهوه تلخ در مرصاد، خاطرات تلخ و شیرین مدافعان سلامت در نبرد با کرونا به قلم مهدی عجم توسط انتشارات 27 بعثت چاپ و روانه بازار نشر شد.

این کتاب خاطرات تلخ و شیرین مدافعان سلامت در نبرد با کرونا به قلم مهدی عجم می‌باشد که بخشی از این اثر در سال 1400 توسط انتشارات سوره مهر با عنوان آب پرتقال کربلای 5، شامل 135 خرده روایت کرونایی از خاطرات پزشکان و پرستاران عزیز، تقدیم خوانندگان گرامی شد. در این اثر، با افزودن خاطراتی از سایر کادر شریف درمان، کتاب در شش فصل، علاوه بر بخشی از گلچین آن خاطرات، روایت‌هایی خواندنی از تکنسین‌های شریف عرصة تشخیص، مانند آزمایشگاه ویروس شناسی و بخش تصویربرداری پزشکی و همچنین عزیزان خدماتی و انتظامات بیمارستان، از روزهای اوج کرونا، تقدیمتان شده است.

اثر جدید مهدی عجم با 302 صفحه و تیراژ 1000 نسخه توسط انتشارات 27 بعثت چاپ و روانه بازار نشر شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

اولین بیمار کرونای بیمارستان را به یاد دارم. با دکتر ایزدی به بالینش رسیدیم. مشکل حاد تنفسی داشت و حالش مساعد نبود. متأسفانه به‌سرعت وارد فاز حاد شد و به آی‌سی‌یو منتقل و لوله‌گذاری تنفسی شد. خیلی سریع در سراشیبی مرگ قرار گرفت. تشخیص بیماری هنوز انجام نشده بود و پزشکان خیلی نگران بودند. سه بار از او نمونه‌برداری انجام گرفت. بار سوم با مشقت، نمونۀ وال[1] از ریه‌اش برداشتیم.

با تلاش بچه‌ها به نمونۀ زندۀ ویروس کرونا دست پیدا کردیم و همان، نمونۀ کنترل در تشخیص‌های بعدی و ساخت کیت شد، بدون در دست داشتن هیچ نمونۀ خارجی.

با تکنیکی که بچه‌ها ابداع کردند، در موج اول کرونا، قبل اینکه کیت‌های وارداتی به کشور برسد، با آنزیم‌ها و محلول‌های مخصوصی که داشتند، کیت را ساختند.

 


[1]1. نمونه‌برداری از دیوارۀ ریه

 

قهوه تلخ_Page_1