به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، از مدیریت با رویکرد اسلامی تعاریف متعددی شده است که این تعاریف، بسته به زاویه دید و نوع نگاه ارائه ‌دهنده آن، تفاوت‌هایی دارند. اما کتاب «مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی: معرفی ابزار سنجش معتبر و ارائه مدل» ضمن بهره‌‌گیری از علوم جدید مدیریت؛ مفاهیم مدیریت اسلامی را از بطن متون و مفاهیم دینی و قرآنی، تجارب موفق و آرا و اندیشه‌های متخصصان و مدیران مسلمان با دغدغه‌ها و آرمان‌های دینی و اعتقادی آنان و نیز سایر نوشتار‌های مرتبط موجود، استخراج و تدوین کرده است.

 تیم پژوهشی؛ دکتر حیدرتورانی، دکتر اعظم مولایی و دکتر شهره حسین‌پور با تکنیک تحلیل محتوا این کتاب را در چهار فصل در قالب ابعاد و مولفه‌ها زیر شناسایی و ارائه داده‌اند که عبارتند از :

۱- مدیر: ویژگی‌های فردی مدیر مدرسه، سبک رهبری

۲-  کارکنان: گزینش و جذب، نگهداشت، آموزش، ارتباطات، ارزشیابی

۳- دانش‌آموزان: تربیت جسمانی، تربیت علمی، تربیت اخلاقی و دینی، تربیت اجتماعی، تربیت فنی ‌و حرفه‌ای، تربیت هنری

۴-  منابع: سرمایه اجتماعی، سرمایه اطلاعاتی، سرمایه مالی و فیزیکی

۵-  فرهنگ مدرسه: ارزش‌ها و نمادها

۶- والدین: آموزش و مشارکت

کتاب« مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی...» در ۲۴۸ صفحه با موضوع مدیریت در فروشگاه های سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه enmabazar.ir  در دسترس مخاطبان قرار دارد.