به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، محمد بادپر دبیرهفتمین دوسالانه‌ "داستان کوتاه نارنج"، گفت: فراخوان هفتمین دوره دوسالانه در روزهای ابتدایی مرادماه منتشر می‌شود و هم‌زمان با انتشار فراخوان از پوستر این دوسالانه نیز رونمایی خواهد شد.

او افزود: خوش‌بختانه جایزه‌ "داستان کوتاه نارنج" به‌ دلیل مستقل بودن، آزاد بودن موضوع، سابقه و نوع برگزاری در بین اهالی و بسیاری از نویسندگان مستقل داستان، بسیار مورد احترام بوده و همین کار را برای ما، بسیار سخت کرده است. خوش‌بختانه عملکرد کارگاه داستان باران و انجمن اهل قلم در کنار حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مسئولین شهرستان جهرم باعث شده آیند‌ه‌ بسیار روشنی پیش‌‌روی داستان‌نویسان این شهرستان قرار داشته باشد.

بادپر با بیان این که اطلاعات مربوط به دوسالانه علاوه بر خبرگزاری‌ها از طریق سایت www.dastannaranj.ir  نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد، یادآورشد: هفتمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج به وسیله‌ کارگاه داستان باران، انجمن اهل قلم شهرستان جهرم و موسسه فرهنگی هنری نارنج و با حمایت و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم و سایر نهادهای شهرستان جهرم برگزار خواهد شد.

بسیاری از داستان‌نویسان هم‌چون هوشنگ مرادی‌کرمانی، ابوتراب خسروی، فرشته احمدی، صمد طاهری، احمد اکبرپور، عباس عبدی، احمد آرام، محمد کشاورز، امیر حسین خورشیدفر، محمد طللوعی، حسن محمودی، ندا کاووسی‌فر، حسین دهقان، رضا امیرخانی، حسین لعل‌بذری و بسیاری از داستان‌نویسان سرشناس دیگر در شهرستان جهرم‌ در این رویداد حضور داشتند.

 

رونمایی از مجموعه‌ بزرگان روان‌شناسی و تعلیم و تربیت

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه اول مرداد ماه ساعت ۱۶:۳۰ به رونمایی ۱۱۳ جلد از مجموعه‌ی بزرگان روان‌شناسی و تعلیم و تربیت اختصاص دارد که با حضور دکتر سپیده حبیب، دکتر مصطفی تبریزی و دکتر علی سازمند در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

مطالعه‌ زندگی، تفکر و دیدگاه بزرگان علم، به‌ویژه بزرگان علوم رفتاری و تعلیم و تربیت که عمر خود را در توصیف و تبیین ذهن و دل آدمیان صرف کرده‌اند، هم دل‌پذیر است هم چالش‌انگیز و تناقض‌آمیز. به همین مناسبت نشر دانژه از فرهیختگان و خبرگان علوم رفتاری و تعلیم و تربیت کشور درخواست کرد که مجموعه‌ای ۱۲۰ جلدی از زندگی‌نامه‌ی نظریه‌پردازان این حوزه را به رشته‌ی تحریر درآورند. در انتخاب این بزرگان، گستره‌ نفوذ و تاثیر، نوآوری و خلاقیت در ارائه‌ نظریه‌ای روان‌شناختی، عصب‌شناختی و تربیتی، میزان و بسامد پژوهش‌هایی که برانگیخته‌اند و دامنه‌ی کاربرد آن مد نظر قرار گرفته است.