به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، در این نشست علمی پژوهشی که عصر سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود آثار قرآن‌نگاری سهم‌الدین زمانی بررسی و از ۴۵ سال حضور این هنرمند در عرصه هنر قرآنی تجلیل خواهد شد.

در این نشست، دکترمحمدمهدی هراتی مدرس و پژوهشگر پیش‌کسوت هنر و عضو گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر با موضوع "نسیم بهشت در نگارخانه صبا"، دکترسیدرضی موسوی‌گیلانی عضو هیات علمی مدرسه اسلامی هنر با عنوان "جایگاه فهم مسلمانان از قرآن در شکل‌گیری هنر اسلامی"، دکترمحمدعلی رجبی عضو پیوسته فرهنگستان و هنرمند و مدرس درباره تمجید و تکریم هنر قرآنی استاد زمانی و دکترابراهیم بازرگان عضو هیات علمی مدرسه اسلامی هنر با موضوع "تصویر هنری در قرآن" سخن خواهند گفت.

پایان این نشست با آیین ویژه بزرگداشت ۴۵ سال هنرآفرینی استاد سهم‌الدین زمانی در ساحت قرآن و اهدای لوح تقدیر به این هنرمند توسط سرپرست فرهنگستان هنر همراه خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت حضور در این مراسم می‌توانند به خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره  ۱۵۵۲ فرهنگستان هنر طبقه سوم سالن همایش‌ها مراجعه کنند.

 

برگزاری شب میرزاحسن رشدیه

رشدیه از پیشگامان اصلاح نظام تعلیم و تربیت در ایران است که از او با عنوان "بنیانگذار دبستان به شیوه جدید" یاد می‌شود.

کتاب‌هایی که رشدیه برای تدریس در دبستان‌های خود تالیف کرده، گنجینه با ارزشی از اطلاعات و مهارت‌های آموزشی در قلمرو "کتاب درسی‌نویسی" را فراروی پژوهشگران قرار می‌دهد که بی‌شک در فرایند توسعه پایدار آموزش و پرورش ایران، بسیار مفید خواهد بود.

در شب رشدیه  از کتاب "مجموعه آثار میرزا حسن رشدیه " رونمایی خواهد شد.

این مراسم در ساعت 17، سه‌شنبه 31 اردیبهشت ماه در محل کانون زبان پارسی برگزار می‌شود.

سیدمصطفی محقق‌داماد، مقصود فراستخواه، ناصر تکمیل‌همایون، محمد بقاییشیره‌جینی، بهدخت رشدیه، رحیم روحبخش و احمد عزتی‌پرور در این شب سخنرانی خواهند کرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به خیابان ولیعصر(عج)، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، پلاک ۱۲ باغ موقوفات دکتر محمود افشار کانون زبان پارسی مراجعه کنند.