به گزارش هنرآنلاین، در این بیانیه آمده است:«اقدام بی‌شرمانه رژیم غاصب اسرائیل در حمله و تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق نشانگر نقض آشکار بدیهی‌ترین حقوق و قوانین بین‌المللی است. این رفتار ضدانسانی صهیونیست‌ها اگرچه، بیش از گذشته، جوهره و ماهیت تجاوزگری این رژیم جعلی را به نمایش گذاشته، دلیل روشنی بر شکست مفتضحانه آن‌ها در مواجهه با جبهه مقاومت، روحیه شجاعانه حماس و شکست سخت و سنگین در عملیات طوفان الاقصی است، موضوعی که در کنار فشارهای داخلی و بین المللی اینک این رژیم مستاصل را بر آن داشت تا آشکارترین قوانین و معاهده‌های بین المللی را زیر پا بگذارد.

هر چند که به گواه تاریخ، این جنایات وحشیانه و اینگونه گستاخی‌ها از چنین رژیم سفا کودک‌کش دور از انتظار نیست. رژیمی که از کشتار زنان، کودکان و کهنسالان بی‌پناه شرم ندارد و مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می کند، به طور قطع، پایبند هیچ گونه مناسبات و اصول بین المللی نیست.

امروز ، در تاریخ منطقه و جهان، بزنگاه سرنوشت سازی است. امروز، حجم عظیم دنائت و جنایت رژیم غاصب، حساس‌ترین مقطع تصمیم‌گیری را برای مجامع حقوقی و نهادهای بشردوستانه و سازمان‌های بین‌المللی، و همه وجدان‌های بیدار رقم زده است، برای همه کسانی که تاکنون، سکوت و خاموشی در پیش گرفته بودند.

امروز، زمان آن رسیده است که روشنفکران، هنرمندان و سینماگران ایران و جهان، با واکنش‌های شجاعانه به رسالت بزرگ انسانی و تاریخی خویش پایبند بمانند. این جنایت نشان داده است که صهیونیست ها برای سیراب‌کردن غریزه تجاوزگری خویش از هیچ ابزار و رفتاری دریغ نخواهند کرد.

سازمان سینمایی کشور ضمن حمایت از مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین، اقدام اخیر صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم می‌کند.»