گروه سینما هنرآنلاین، «فیلم فجر»با گذشت 42 دوره تبدیل به آیینی شده است برای عاشقان و علاقه مندانش از نسل های مختلف، این رویداد که با گذشت سالیان متمادی به درختی توانمند در حوزه فرهنگ و هنر ایران اسلامی مبدل شده است همواره محلی امن برای ظهور و بروز استعداد های نو و معرفی خلاقیت‌ها وتوانمندی‌های هنرمندان سینمایی کشور بوده و در عین حال محلی برای داد و ستد فکری، فرهنگی، پژوهشی و تحلیلی میان هنرمندان،دانشگاهیان،اصحاب رسانه ودر مفهومی وسیع تر اقشار جامعه بوده و خواهد بود. سینما برای ایرانیان عزیز و گرامی است و همیشه جایگاه فاخر خودش را درجامعه و در قلب مردم دارد. «جشنواره فیلم فجر» نیز جزئی مهم از همین سینمای مردمی است و به همین خاطر به یقین می توان گفت جشنواره چهل و دوم نیز همچون دوره های قبل گرمی بخش محفل دوستداران سینما و علاقه مندان جشنواره خواهد بود.

نگاهی به سوتفاهمات و سوگیری های نامهربانانه ای که سال گذشته بر علیه جشنواره صورت گرفت و جریانی که در مقابل آن ایستاد و به هر ترتیبی اجازه نداد تا وقفه ای در روند برگزاری آن ایجاد شود نشان می دهد که اتفاقات روی داده هرچند سخت و مشکل آفرین، اما اولین دستاوردش این بود که توانست شرایطی را فراهم کند تا جریان سینمایی کشور با حضور فیلم سازان متعهد و جوان و انقلابی اتفاقات خوب و مبارکی را رقم بزند که این مهم به خوبی محقق شد و بدون شک ازاین به بعد شاهد حضور موثرتر و هنرمندانه تر جوانان انقلابی در عرصه سینمای جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

پوستر

به طور قطع از این حیث جشنواره چهل و دوم شروعی دوباره و بهتر از قبل در جریان سازی هنری در سینمای ایران خواهد داشت. بسیار موفق بوده است. در جشنواره فیلم فجرامسال فیلم های مناسبی با موضوعات مختلف اعم از اجتماعی، کمدی ، انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و ...به نمایش در خواهد آمد و این تنوع در ژانر و تنوع کارگردان های مختلف سبب برجستگی جشنواره خواهد شد..

از نگاهی دیگر در خصوص نوع و میزان استقبال مردم از فیلم ها و کم زیاد شدن آمارهای احتمالی در استقبال باید این نکته را در نظر داشت که فیلم های جشنواره ای مخاطبان خاص خود را دارند. و با در نظر گرفتن ذائقه متفاوت مخاطبان برای سینما طبیعی است که میزان استقبال در برخی سانس ها کمتر و برخی بیشتر باشد. جشنواره چهل و دوم امسال نیز همچون دوره های گذشته با شور و شوق علاقه مندان و نقد ها و بررسی های متفاوت و موافق و مخالف با ویژگی های خاص خود در تراز یک جشنواره موفق ملی و بین المللی برگزار خواهد شد است