گروه سینمای "هنرآنلاین": در پنجمین روز از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر فیلم "مجنون" به کارگردانی مهدی شامحمدی   به نمایش گذاشته شد.

سجاد بابایی بازیگر نقش" شهید مهدی زین‌الدین" در فیلم "مجنون" در نشست خبری این فیلم در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر این که چگونه به شخصیت شهید زین‌الدین نزدیک شد، گفت: در حضور دختر شهید زین‌الدین و خواهرشان صحبت کردن سخت است اما ما از روز اولی که قرار بود این فیلم را بسازیم دنبال یک تصویر نزدیک به واقعیت و کامل بودیم. در این زمینه من هرچیزی که در مستندات و مکتوبات بود، خواندم و سعی کردم به لحاظ فیزیکی هم به این شهید نزدیک شوم.

وی افزود: من نگاهی را از آقامهدی به ارث بردم و به نظرم این خیلی عجیب است که شما از کسی که هیچ طلبی نداری و اتفاقا به او بدهکاری چیزی را به ارث ببری و سعی کنی در مسیر او قدم بگذاری.

همچنین عباس نادران تهیه‌کننده فیلم در تکمیل سخنان او گفت: ما برای انتخاب نقش شهید زین‌الدین دچار چالش های جدی بودیم. اول اینکه نمی‌توانستیم سراغ چهره‌ای برویم که مخاطبان از او خاطره دارند. از طرفی باید سراغ کسی می‌رفتیم که بتوان به او اعتماد کرد و فراز و فرودهای این نقش را به درستی ایفا کند.

وی ادامه داد: باید اعتراف کنم که سجاد را خیلی اذیت کردم و تقریبا ۳ بار بعد از تست گریم می‌گفتم نه. من در تمام طول این مسیر دنبال این بودم که آیا سجاد بابایی واقعا با قلبش می‌خواهد این نقش را بازی کند یا خیر؟ تا حالا به خودش هم نگفته بودم اما سجاد در تمام طول پیش‌تولید حتی یک روز از این نقش دست برنداشت و به جایی رسید که ما هر دو یقین داشتیم که بهترین فرد برای ایفای نقش شهید زین‌‌الدین سجاد بابایی است.