به گزارش هنرآنلاین به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «انگشتر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رهام رسولی، به نوزدهمین جشنواره حقوق بشر بارسلونا، هجدهمین جشنواره سن رافائل اسپانیا و هفدهمین جشنواره هریتیج آمریکا راه یافت.

جشنواره فیلم «حقوق بشر بارسلونا» Barcelona Human Rights Film Festival یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های مستقل و از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی با محوریت حقوق بشر در اسپانیا است. نوزدهمین دوره جشنواره «حقوق بشر بارسلونا» FCDHBCN از تاریخ ١٠ تا ١٩ آذر ١۴٠١ برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه «سن رافائل» توسط انجمن فرهنگی جزایر قناری Gran Angular و با هدف حمایت از کارگردانان جدید بومی و بین المللی، تشویق و نمایش خلاقیت در آثار آنها در سال ٢٠٠۵ پایه‌گذاری شده است.

این دوره جشنواره با شعار “سینما و کنشگری” میزبان ١٠۶ اثر اجتماعی و حقوق بشری از سراسر دنیاست و منافع حاصل فروش بلیت جشنواره نیز به انجمن حمایت از خانواده کودکان سرطانی اهدا خواهد شد. هجدهمین دوره جشنواره فیلم سن رافائل San Rafael en Corto از ۴ تا ٢٠ آبان ١۴٠١ در سالن ویکتور خارا شهر سانتالوسیا برگزار می‌گردد.

جشنواره فیلم «میراث» آمریکا Heritage، رویدادی رایگان و مبتنی بر جامعه است که فیلم‌سازان آماتور و حرفه‌ای فیلم کوتاه را با هدف حمایت از تولید و تهیه‌ مستقل فیلم کوتاه گردهم می‌آورد. این جشنواره هر ساله به صورت حضوری در پرنس جرج مریلند آمریکا برگزار می‌شود ولی در هفدهمین دوره به صورت آنلاین از ٢۶ آبان تا ٢٣ آذر ١۴٠١ میزبان مخاطبان است.

رهام رسولی، پیش از این مدیر تولید فیلم‌های کوتاهی مانند «کت‌وُمَن»، «چپ دست» و «رویا» را به عهده داشته و در اولین تجربه کارگردانی خود به موضوع جنگ و قربانیان آن پرداخته است. در خلاصه داستان «انگشتر» آمده است: زندگی پیرمردی تنها، تحت‌تأثیر انگشتر گمشده‌اش قرار می‌گیرد.

عوامل «انگشتر» عبارتند از نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: رهام رسولی، مدیر فیلم‌برداری: یوسف صفایی، تدوین: هادی شیبانی، طراحی و ترکیب صدا: سلمان ابوذر، بازیگران: محمد جهانپا، سپیده مذهب، طراح صحنه و لباس: محبوبه سلطانی، مدیر صدابرداری: احمد محمدی، مدیر تولید: رهام رسولی، طراح چهره‌پردازی: آناهیتا موسوی، اصلاح رنگ: مهران دوستی، دستیار کارگردان: امیرحسین امینی‌یزدی، سجاد نیکو، برنامه‌ریز: ریحانه مرتضایی‌نیا، منشی صحنه: ملیحه کوروش‌زاده، مدیر تدارکات: حسین عربی، مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.