به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق در سومین حضور جهانی خود در بخش مسابقه بین‌الملل چهل و چهارمین دوره جشنواره سه قاره در شهر نانت فرانسه برنده جایزه بالون نقره ای فستیوال شد. این جایزه دیشب ۶ آذرماه در اختتامیه این رویداد اهدا شد.

هیات داوران در بیانیه خود اعلام کرد: «ما به خاطر لطافت و عظمت این افسانه فلسفی که توانسته سرسختی شخصیت خود را در قلمرو مجلل و پرخطر کوهستان‌های ایران آزادانه تجسم بخشد، به این فیلم بالون نقره اهدا کردیم.» چهل و چهارمین جشنواره سه‌قاره نانت شب گذشته ۶ آذر (۲۷ نوامبر) با اهدای جوایز به کار خود خاتمه داد.

«دِرب» در اولین حضور جهانی خود، جشنواره بوسان را افتتاح کرد و توانست برنده جایزه اصلی بخش رقابتی جی‌سئوک شود. این فیلم در دومین حضور جهانی خود در نهمین جشنواره فیلم کاتولیک (کاف) که در شهر سئول برگزار شد، نیز حضور داشت. چهل و چهارمین جشنواره سه‌قاره نانت فرانسه سومین حضور جهانی این فیلم بود.

این چهارمین فیلم موفق برادران محقق است. «دِرب» روایت گر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند.هادی محقق، محمد اقبالی و… از جمله بازیگران این اثر هستند. پخش بین‌المللی فیلم برعهده علی قاسمی است.

رضا محقق امسال از پرکارترین و موفق‌ترین تهیه‌کنندگان ایرانی بود که با فیلم‌های «دِرب»، «شهر خاموش» و «چرا گریه نمی‌کنی» در بخش اصلی جشنواره‌های جهانی حضور داشته است. روز گذشته «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی توانست جایزه بهترین کارگردانی جشنواره تالین را به دست آورد.