گروه سینمایی هنرآنلاین: جلال مقامی از برترین گویندگان و مدیران دوبلاژ تاریخ تلویزیون بود و جز اجرای برنامه قدیمی «دیدنی‌ها» در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شمسی، جای برخی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ سینما در فیلم‌های سینمایی حرف زد. «دیدنی‌ها» یکشنبه‌ها از شبکه دو پخش می‌شد و جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های دورانی بود که تلویزیون دو شبکه بیشتر نداشت.

از جمله بازیگران و ستاره‌هایی که زنده‌یاد جلال مقامی جای آنها حرف زده می‌توان به سعید راد، فرامرز قریبیان، پرویز پرستویی، مجید مظفری، همفری بوگارت، سیدنی پوآتیه، استیو مکویین، گری کوپر، پیتر اوتول، رابین ویلیامز و چند ستاره سینمای هند اشاره کرد. او در چند فیلم و سریال هم نقش‌های کوتاه و بلند ایفا کرد اما همواره به گویندگی و دوبله وفادار ماند.

از مهم‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های داخلی و خارجی با گویندگی و مدیریت دوبلاژ مرحوم مقامی می‌توان «ارتش سری»، «لبه تاریکی»، «پدرسالار»، «پوآرو»، «مزد ترس» و... را نام برد. او در رادیو هم گویندگی می‌کرد و چند برنامه خوب و ماندگار رادیویی در کارنامه دارد.

رفعت هاشم‌پور، همسر جلال مقامی هم از دوبلورها و گویندگان برجسته و خوش‌صدا بود که اوایل اسفند ۱۴۰۰ از دنیا رفت. مرحوم مقامی سال‌های اخیر با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و دیگر بسان گذشت در عرصه صدا فعال نبود. او سرانجام امروز پنجشنبه پنجم آبان در ۸۱ سالگی درگذشت.