گروه سینمایی هنرآنلاین: مرحوم طالب‌زاده که در روزهای اخیر در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، سرانجام شامگاه امروز جمعه نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری از دنیا رفت. او دچار نارسایی قلبی شده و در ماه‌های گذشته در حال مداوای این بیماری مزمن و قدیمی خود بود.

قرار است پیکر زنده‌یاد حاج نادر طالب‌زاده ساعت ۹ صبح یکشنبه یازدهم اردیبهشت از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما به سوی بهشت زهرا تشییع و کنار همکار و همسنگر قدیمی‌اش، سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی به خاک سپرده شود.

در روزهای اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، شهردار تهران و برخی دیگر از چهره‌های فرهنگی با حضور در بیمارستان از مرحوم طالب‌زاده عیادت کرده و از مردم و دوستداران این چهره نامدار و خادم جبهه فرهنگی انقلاب خواسته بودند برای سلامتی او و برخاستن از بستر بیماری در شب‌های ماه مبارک رمضان دست به دعا بردارند.

نادر طالب‌زاده اردوبادی در ۱۳۳۲ به دنیا آمد و پدرش از افسران ارشد ارتش رژیم پهلوی بود. او در آمریکا ادبیات انگلیسی و سپس در دانشگاه کلمبیا کارگردانی سینما خواند و با تسلط کامل به زبان انگلیسی وارد عرصه سینما و برنامه‌سازی برای تلویزیون شد. طالب‌زاده سال ۸۷ «بشارت منجی» را با موضوع زندگی و زمانه حضرت عیسی مسیح(ع) ساخت که از شبکه یک پخش شد. مستند «خنجر و شقایق» هم از دیگر کارهای برجسته و ماندگار کارنامه سینماگر فقید است.

زنده‌یاد طالب‌زاده از چهره‌های اثرگذار در راه‌اندازی شبکه افق تلویزیون و عضو هیات اندیشه‌ورز یا اتاق فکر این شبکه بود. دبیری جشنواره مردمی فیلم عمار، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، مجری و کارشناس برنامه‌های مختلف صدا و سیما و از افراد پرنفوذ و برجسته در جبهه فرهنگی انقلاب به ویژه در یک دهه اخیر بود.