گروه سینمایی هنرآنلاین: گرچه ابتدا قرار بود ۷ فیلم اکران نوروز ۱۴۰۱ در سینمای ایران از ۱۸ اسفندماه نمایش عمومی خود را آغاز کنند اما ترکیب کامل فیلم‌های نوروزی با یک هفته تاخیر از ۲۵ اسفندماه در سینماهای سراسر کشور به نمایش گذاشته شد.

به این ترتیب اکنون فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «مرد بازنده»، «شادروان»، «روز صفر»، «سگ‌بند»، «گل به خودی»، «قدغن» از شروع اکران در سینماها در مجموع ۱۰۰ هزار مخاطب را به خود جذب کرده و به فروشی نزدیک به سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان رسیده‌اند. البته این امیدواری وجود دارد که با آغاز تعطیلات نوروز، شاهد رشد فروش فیلم‌ها‌ باشیم.

«موقعیت مهدی» اولین ساخته هادی حجازی‌فر در مقام کارگردان است که از ۱۸ اسفندماه اکران عمومی خود را آغاز کرده و تاکنون به فروش بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان رسیده است. این فیلم با اکران در ۳۰۱ سالن سینما تاکنون ۳ هزار و سیصد و هفتاد و دو سانس را به خود اختصاص داده است.

«قدغن» به کارگردانی مجید مافی از ۱۸ اسفند روی پرده رفته و حدود ۸۰ میلیون تومان فروخته است. «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری هم که فیلمی در ژانر کودک و نوجوان است، از ۱۸ اسفند به نمایش عمومی درآمده و به فروش ۷۷ میلیون تومان رسیده است. ۱۲۴ سالن سینما این فیلم را نمایش می‌دهند.

«سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی از ۲۵ اسفندماه اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده و با رسیدن به فروشی نزدیک به یک میلیارد تومان در سه روز، پرامیدترین فیلم اکران نوروز برای جذب مخاطبان است. این فیلم با در اختیار گرفتن ۱۸۵ سالن سینما که تقریبا نصف سالن‌های «موقعیت مهدی» است، در ۱۱۰۴ سانس به نمایش گذاشته شده است.

«شادروان» به کارگردانی حسین نمازی دیگر فیلم کمدی اکران نوروز است که از ۲۵ اسفندماه نمایش خود را آغاز کرده و تاکنون به فروشی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. این فیلم با در اختیار داشتن ۲۱۹ سالن سینما، ۱۰۹۶ سانس داشته است.

«مرد بازنده» آخرین ساخته محمدحسین مهدویان از ۲۵ اسفندماه در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمده و تاکنون به فروشی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. این فیلم با در اختیار داشتن ۱۸۲ سالن سینما تاکنون ۸۳۰ سانس نمایش داشته است.

«روز صفر» اولین ساخته سعید ملکان، تهیه‌کننده و طراح چهره‌پردازی سینمای ایران از ۲۵ اسفند اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است. «روز صفر» باتوجه به موضوع و کیفیت و بهره گرفتن از بازیگرانی چون امیر جدیدی و ساعد سهیلی از امیدهای اکران نوروز به شمار می‌آمد. با این وجود در سه روز ابتدایی اکران به فروشی بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان نرسیده است. این فیلم با در اختیار قرار گرفتن ۲۰۱ سالن سینما در ۸۲۴ سانس به نمایش گذاشته شده است.