گروه سینمایی هنرآنلاین: نماینده و مدیر برنامه‌های ولی از مرگ ناگهانی او در روزهای پایان هفته خبر داد. این تهیه‌کننده و کارگردان سرشناس کانادایی ۵۸ سال داشت و تا پیش از مرگ سرگرم کار کردن روی پروژه‌ای بدون نام با بازی فین آرگس بود.

ژان-مارک ولی نهم مارس ۱۹۶۳ در مونترال کانادا به دنیا آمد و در یک دهه گذشته با کار کردن با ستاره‌هایی چون ریس وسترسپون، نیکول کیدمن، ایمی آدامز و جیک جیلنهال نام خود را در هالیوود سر زبان‌ها انداخت. در ۲۰۰۹ «ویکتوریای جوان» را با بازی امیلی بلانت و پل بتانی ساخت؛ فیلمی که برنده اسکار بهترین طراحی لباس شد و نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را برای بلانت به ارمغان آورد.

در ۲۰۱۳ نوبت کارگردانی «باشگاه خریداران دالاس» رسید که نامزد دریافت شش جایزه اسکار از جمله بهترین تدوین (برای ولی) و بهترین فیلم شد و در سه بخش از جمله بهترین بازیگران مرد (متیو مکانهی و جرد لتو) این جایزه را به دست آورد. «ویرانی» با بازی جیک جیلنهال، نومی واتس و کریس کوپر فیلم بعدی ولی بود و او پس از آن سراغ یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌های زندگی حرفه‌ای خود رفت.

«دروغ‌های بزرگ کوچک» یک سریال ۱۴ قسمتی در دو فصل با بازی مریل استریپ، لورا درن، نیکول کیدمن، ریس ویترسپون، زویی کراویتس و چند ستاره کوچک و بزرگ دیگر بود که از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در شبکه HBO پخش و بسیار محبوب شد. بردن چند جایزه امی و گلدن گلوب (به ویژه در فصل اول) اوج کار ولی بود که البته مسئولیت کارگردانی فصل دوم آن را آندریا آرنولد بر عهده داشت و ولی صرفا مدیر تولید پروژه بود.