گروه سینمایی هنرآنلاین: توماج دانش‌بهزادی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره فیلم «دشت خاموش» گفت: با دیدن این فیلم بسیار حال خوبی پیدا کردم. چراکه «دشت خاموش» جزو آن دسته از فیلم‌هایی است که باعث ارتقای سطح بصری مخاطب می‌شود.

وی ادامه داد: کارگردانی و فیلمبرداری این فیلم سینمایی و بازی بازیگران بی‌نظیر بود. حتی معتقدم بازی نقش آفرینان کاملا در خدمت فضای کار و به درستی توسط کارگردان هدایت شده بود. 

بازیگر «خط باریک قرمز» با بیان اینکه شاید سکانس‌های ابتدایی «دشت خاموش» مخاطب را یاد فیلم‌های بلا تار کارگردان مجارستانی بیندازد، تصریح کرد: مخاطب در ابتدای فیلم ممکن است تصور کند با قصه خاصی روبه رو نیست در حالیکه قصه از همان ابتدا در حال مطرح شدن است و ما با یک فیلم مدرن و داستانگو روبه رو هستیم.

دانش بهزادی افزود: «دشت خاموش» در عین حال به فرم بصری ناب سینما متعهد است و باید گفت فیلمی که شخصیت‌پردازی درست و داستان دارد و در عین حال در یک ساختار روایی و فرم مدرن کار خود را انجام می‌دهد، قطعا مورد پسند جشنواره‌های مهم خارجی قرار می‌گیرد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه فیلمبرداری یکی از مهمترین ارکان یک پروژه است، مطرح کرد: رابطه فیلمبردار با کارگردان و همسو کردن این ۲ جهان می‌تواند دستاوردهای بزرگی را برای هر فیلمی ایجاد کند. به نظرم مسعود امینی تیرانی فیلمبردار این فیلم به درک خوبی از فیلمنامه رسیده و مشخص است رابطه خوبی بین ایشان و کارگردان در هنگام کار برقرار شده. چراکه فیلمبرداری تاثیر عجیبی روی کار گذاشته است.

کارگردان نمایش «لانه خرگوش» ادامه داد: فیلمبرداری این اثر جزو ارکان اساسی و مهم است و کاملا در خدمت فیلم پیش می‌رود. در حقیقت در هر سکانس رکن مهمی مانند فیلمبرداری به پیشبرد قصه، شناخت شخصیت‌ها و گره گشایی داستان کمک می‌کند و می‌توانم بگویم بعد از مدت‌ها تصاویری در سینما دیدم که من را به لحاظ بصری اقناع کرد. 

دانش بهزادی درباره موضوعی که «دشت خاموش» بدان پرداخته است، عنوان کرد: اصولا این جنس از سینما باید به سراغ اقشاری برود که از سوی رسانه‌های رسمی پنهان شده‌اند اما در جامعه وجود دارند. در حقیقت بخش مهمی از سینما توجه به این قشر در فرم و قصه است که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند و به این طبقه نزدیک شود تا درد و مشکلاتشان را ببیند. 

وی افزود: معتقدم کسانی که دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند، باید به این قشر بپردازند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که «دشت خاموش» بدون شعارزدگی و گرفتار شدن در دام رسانه‌ها و تبلیغات زرد به زیبایی کارش را انجام می‌دهد که این موضوع جزو نقاط قوت فیلم است. باید بگویم منتظر فیلم بعدی احمد بهرامی هستم. 

بازیگر فیلم «لباس شخصی» با اشاره به اینکه بازیگران در این فیلم به نوعی خود را قربانی کردند، عنوان کرد: علی باقری بازیگر حرفه‌ای در حوزه تئاتر و تصویر و سال‌هاست در این حوزه کار می‌کند، اما باید بگویم بازیگران در این فیلم، من بازیگر را حذف کرده و خود را در ایده و فضای بصری فیلم قرار داده‌اند که به صورت ویژه قابل تجلیل است.

دانش بهزادی با اشاره به اینکه روح و روان مخاطب با تماشای «دشت خاموش» پالایش می‌شود، اظهار کرد: به مخاطبی که این روزها با فضای آلوده بصری دست و پنجه نرم می‌کند، اطمینان می‌دهم با تماشای این فیلم روح و روانش دچار پالایش بصری و فکری شود. چراکه با قصه خوبی طرف است که می‌تواند بیندیشد و لذت ببرد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از سینما یک رابطه ۲ طرفه است. چراکه وقتی از اثر هنری خوب حمایت می‌شود، بازخورد آن در فضای کلی جامعه و روی مخاطب در زندگی روزمره قابل مشاهده است. پس من امیدوارم مخاطبان «دشت خاموش» را تماشا کنند و فضای استراتژیک نیز به سمتی برود که مشوق چنین فیلم‌هایی باشد تا هم فیلمسازان بتوانند نفس بکشند و هم به ارتقای فرهنگ و عقلانیت کمک شود.