گروه سینمایی هنرآنلاین: عروس دوم خاندان سلطنتی بریتانیا از حدود یک سال قبل انگلستان را ابتدا به مقصد کانادا ترک کرد و اندکی بعد در آمریکا ساکن شد. او مدتی پیش روبه‌روی اپرا وینفری، مجری نامدار آمریکایی نشست تا از تجربه‌هایش در دوران حضور در کاخ باکینگهام و رفتار دیگر اعضای خانواده سلطنتی با خودش و پسرش آرچی بگوید. پرنس هری هم در این گفتگو حضور داشت.

افشاگری‌های بی‌سابقه مگان از دشمنی و نژادپرستی ساکنان باکینگهام و اعضای خاندان سلطنتی که دامنه آن حتی تا رنگ پوست آرچی هم کشیده شده بود، بازتاب‌های گسترده در رسانه‌های جهان و شبکه‌های اجتماعی داشت اما مقام‌های ارشد خاندان پادشاهی انگلیسی چند روز در واکنش به آن سکوت و سرانجام روز گذشته اعلام کردند برای آرام کردن افکار عمومی شیوه رفتار با مگان مارکل را بسیار جدی بررسی می‌کنند.

آخرین آمار بینندگان برنامه‌های تلویزیونی در بریتانیا در روز دوشنبه نشان می‌دهد میانگین ۱۱.۳ میلیون نفر این گفتگوی جنجالی را از شبکه ITV تماشا کرده‌اند تا پربیننده‌ترین برنامه سال ۲۰۲۱ پس از سخنرانی سراسری بوریس جانسن، نخست‌وزیر در ماه ژانویه برای اعلام قرنطینه باشد. ضمن اینکه این شبکه پس از فینال رقابت‌های جهانی راگبی در ۲۰۱۹ به این تعداد بیننده نرسیده بود.

بیشترین مخاطبان گفتگوی وینفری با هری و مگان هم گروه سنی ۱۶ تا ۳۴ سال بودند. سال ۱۹۹۵ برنامه پانوراما در شبکه BBC با پرنسس دایانا (مادر شاهزاده هری) گفتگو کرده بود که آن برنامه ۲۲.۸ میلیون بیننده داشت. هر چند آن زمان تعداد شبکه‌ها این اندازه نبود و شبکه‌های اجتماعی هم وجود خارجی نداشت.