اسماعیل میهن‌دوست کارگردان سینما در گفتگو با هنرآنلاین در مورد شرایط جدید کاری‌اش برای ساخت فیلم گفت: مدتی است که فیلمنامه می‌نویسم و برای تصویب به وزارت ارشاد و بنیاد فارابی ارائه کردم که مورد تصویب قرار نمی‌گیرد و رد می‌شود.

این نویسنده با اشاره به نگارش فیلمنامه «تقصیر من نیست» گفت: این فیلمنامه یک اثر اجتماعی خانوادگی است . موضوعی که بارها از سوی مدیران فارابی اعلام شده مورد حمایت‌شان برای ساخت است. اما باز هم فیلمنامه مورد تایید قرار نمی‌گیرد و عنوان می‌کنند چون فیلمنامه کلیشه‌ای نیست، نوآوری دارد مورد تایید ما نیست! .

سازنده «برخورد خیلی نزدیک» در ادامه در باره مضمون فیلمنامه «تقصیر من نیست» گفت: فیلمنامه داستان زندگی سه خانواده را روایت می‌کند که خاستگاه مختلفی دارند و با مشکلات و گرفتاری‌هایی مواجه هستند و یک نوآوری در ساختار روایی فیلمنامه وجود دارد. تفکر دوستان کارشناس در بنیاد سینمایی فارابی تفکر کلیشه‌ای و سنتی است و ربطی هم به رعایت خط‌قرمزها ندارد. این دوستان می‌خواهند سلائق شخصی خودشان را تحمیل کنند و وجود این نگاه باعث می‌شود که فیلم‌های یک شکل و بدون مخاطب ساخته شود. ساختار سینما به گونه‌ای است که نمی‌توان برای آن قالب خاصی طراحی کرد و همه را ملزم کرد که از این قالب پیروی کنند. رعایت خطوط قرمز یک مسئله ضروری است که همه هنرمندان نسبت به آن توجه دارند.

مهین‌دوست با تاکید بر تغییر ذائقه مخاطبان گفت: نباید به هبچ وجه سلیقه مخاطبان امروزی را دست کم گرفت؛ زیرا تفکر و ذائقه تماشاگر دهه نود با تماشاگر دهه هفتاد تفاوت پیدا کرده است و بهترین فیلم‌های روز دنیا با بهترین کیفیت را برای تماشا در اختیار دارد. ظاهرا دوستان کارشناس فارابی چنین عقیده‌ای ندارند و به نگاه کلیشه‌ای خودشان پایبند هستند. موقعی که فارابی اعلام می‌کند از تولید فیلمی حتی حمایت حداقلی را نمی‌کند، هیچ تهیه‌کننده بخش خصوصی هم برای ورود به عرصه تولید این فیلم اقدام نمی‌کند و می‌ترسد در ادامه دچار مشکل شود.